fredag 22 augusti 2014

Tandis....

Dubbelmys ;)


En löptur kickade igång dagen. Myset drog till mormor och dom andra barnen lämnades på dagiset. Jag hade sällskap på löpturen av fröken flickvän och vi sprang över bron. Vi småpratade och tog det i väldigt lugnt tempo. En drickapaus på torget och en puss på munnen sen sa vi hej då.
Fröken flickvän blev kvar i stan medans jag sprang hem. Dom sista fyra kilometrarna drog jag på i lite hårdare tempo. Härligt.
Myset hämtades och vi studsade lite studsmatta tillsammans innan vi gick in och började förbereda lunchen. För dagen stod det stekt fläsk med potatis och löksås på menyn.
Alla åt friskt och innan tallrikarna var tomma hade vi fått en måltidsgäst i form av svärfar.
Trevligt.

Kaffe på maten sen gick dom små ut och studsade, inte bara dom små studsade utan även svärfar kände ett sug av att få studsa. Tjejerna blev helt paffa av hans handlade så dom satt som små stenfigurer och kollade in honom när han studsade ;)

Både jag och fröken flickvän fick glädjande nyheter om våra jobb. Det är ju väldigt märkligt att det sker på samma dag.
Min plan är inte riktigt utarbetad än men det tror jag mej gjort nästa vecka. Det ska bli så väldans spännande.

Det är inte ofta det händer men en gång vartannat år går jag till tandläkaren. En fantastisk munhygien löd hans omdöme om min mun.
Han undrade om jag borstade två gånger om dagen, nja allra minst sa jag, det händer att det blir både tre och fyra gånger ibland dom dagarna jag är hemma.
Jag älskar min tandborste och plackers är en gåva från gudarna.
Jag funderade lite när jag låg där i tandläkarstolen på hur andra sköter just den biten. I mitt tycke så är en ofräsch mun det vidrigaste som finns. Dålig andedräkt är inte min grej och jag skulle absolut inte kunna leva med att min tjej eller mitt barn gick runt och luktade snusk i munnen. Nepp, det går bort.
Inga hål kunde jag bjuda på denna gången vilket självklart var glädjande. Det är en sällsynt händelse att jag har hål, men visst händer det en och annan gång. Dom har ju trots allt hängt med i några år nu. Tänderna alltså ;)
Myset satt blixtilla medan jag undersöktes och hon lydde bums när tandsköterskan bad henne gå ut när plåtarna skulle tas.
Hon fick en fin liten ödla av tandläkaren, en rosa så lyckan var total.
Jag lommade ut med en ganska saftig räkning trots allt, men den ska jag oavkortat lämna in på mitt kära bruk.

Vi körde in en vända till mekonomen och köpte ett par nya wunderbaum till bilarna. Myset fick välja. Om det var ett så bra val återstår väl att se.
Kvällen spenderade jag ihop med myset och lilla mini, vi hade en afton på tu man hand när dom andra bägge fröknarna var i väg och roade sej.
Det var en fin dag och kväll.

Hopp hopp ;)

Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar