måndag 15 september 2014

5-års fest....

Oj vad många roliga saker....


Fem års kalaset var ett faktum. Det första offentliga barnkalas som myset skulle medverka i.
Hon hade gjort teckningar och en liten flagga till födelsedagsbarnet.
Givetvis hade vi med oss ännu en liten gåva i form av lite pyssel.
När jag kom till kalaset var jag osäker på hur det funkar, skulle jag bara lämna mitt mys där?
Nej tusan det är vi nog inte redo för varken hon eller jag.
Jag blev inbjuden till att stanna vilket kändes helt perfekt.
Det blev en trevlig tillställning där hela dagiset var samlat därav kände ju alla alla vilket gjorde det lättsamt.
Mollie var lite klängig på mej till att börja med men det släppte allt eftersom tiden gick.
Hon busade på med dom andra tjejerna och dom sprang runt i hela huset.
Under tiden leken varade köpte jag en symaskin till fröken flickvän, den ska komma hemlevererad idag. Spänningen är olidlig ;)
Korv med bröd, glass i stora lass det var menyn det. Fiskedamm som avslutning på det två timmar långa kalaset blev en perfekt avslutning.
Hon var glad men trött när vi for därifrån vilket passade perfekt.

Runt, runt....

Fröken flickvän och jag skulle på vuxenutflykt vilket då underlättar om myset är utvilad.
Hon sov i bilen när jag körde till Bäckaskogsslott. Hon lyftes över i vagnen och sov sej igenom hela konstutställningen som var syftet med utfärden.
I bilen igen och mot Vånga skördefest.
Äppel, päron, plommon, bröd och honung trängdes bland hemvävda dukar och chokladhjul.
En och annan karusell var på plats vilket ett litet piggare mys såg fram emot att testa.
Jag blev bjuden på mat och det blev äppel och stekt fläsk. Mycket smakfullt.
En påse päron köpte vi med oss hem, vilket vi var tvungna att provsmaka ett medans vi gick mot bilen.

Sliten och trött var det skönt med ett bad i badkaret när vi kom hem. Myset dök givetvis också i.
Tacosoppa på det och sen väntade sängen och en bok för min lilla dotter.

Min favorit på konstutställningen :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar