onsdag 24 september 2014

Bilkö......

Gympadags....




Uppvaknandet blev alldeles för tidigt, när jag ändå vaknade tog jag tag i dagen. Hästarna fick mat hundarna likaså. En liten runda med dom små grabbarna i soluppgången hann jag med innan det var dags att köra till bruket.
Möte med hövdingen var det första på agendan, lite gröt efter det och nästa sittning.
Det är faktiskt hektiskare än vad jag kunnat ana det där med att jobba dagtid.
Jag är nu inne på min andra vecka och jag känner mej fortfarande för litegrann. Vad det gäller kontraktskrivandet stampar vi fortfarande i samma lerpöl. Det går liksom inte framåt just nu. Hur svårt ska det vara?

Fröken flickvän lämnade myset och tanken var att jag skulle hämta henne, ödet ville annat. Jag satt i möte till halv fem och när jag väl kom därifrån väntade det mej en bilkö som inte var av denna värld på vår fina Europaväga (ironi)
Ilsk och frustrerad över köerna fick jag ringa till fröken flickvän och kolla om hon hade möjlighet att hämta upp myset och köra henne till bamsegympan.
Det hade hon.
14 minuter över fem slirad vi in i omklädningsrummet och 15 minuter över var vi i gympahallen ombytta och redo för gymnastik.
Snacka om snabba ryck.
Mollie var på toppenhumör och skrattade stora delar av vår stund i hallen. Jag log över hennes glädje. Det är underbart att se.

Lite fruktstund och riskakeintag i omklädningsrummet innan vi for hem för att äta middag som ljuvligt doftande stod på bordet.
Det är så härligt att bli lite bortskämd en vanlig tisdag ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar