tisdag 16 september 2014

Lekparkshäng.....



Sovmorgon, ja ibland behövs det. Vi masade oss upp vid halv nio och började koka gröt.
Det var tyst i hela huset, myset och jag tassade runt och bara myste.
När vi väl fick lite fart körde till Kristianstad, jag behövde uppdatera min löpaoutfit lite. De som stod på listan var ett nytt vätskebälte, nya hörlurar och ett par ny sockar.
Mollie skulle köpa skridskor sa hon, det traggade hon om hela tiden i affären.

Investeringarna gick fint, vidare körde vi till lekplatsen. Det var väldigt längesen vi var där och det uppskattades väldigt.
Myset var som en duracell kanin, hon var överallt hela tiden ;)



Gällade valet som var den 14:e väljer jag att inte orda allt för mycket. Det var ett demokratiskt beslut. Men jag väljer att inte tänka på att så många gjorde så tokiga val och nej jag tänker inte enbart på SD utan även på den vänstra sidan.
Företagsamheten i Sverige lär ju få sej en rejäl omgång och det är inget positivt i det.
Men som sagt, Svenskarna har sagt sitt.

Vi tog det lite lugnt under eftermiddagen för kvällen väntades bli livad.
Vi åt rester från soppan och kollade på tingeling.
Resten av familjen kom hem och det blev fullt ös direkt. Svärmor kom och hälsade på vilket som vanligt var trevligt.


Åh så kom den då, den nya efterlängtade symaskinen, inte bara den utan även en hel flyttlåda med trådrullar. Glädjen såg inga gränser, de lilla barnet vid jul såg jag i fröken flickvän. Så himla roligt att se henne.
Nu ska hon bara lära sej och köra in sej på den med, men det får hon fixa själv, vilket jag är övertygad över att hon gör ;)
Men med alla tyger och alla symaskiner så får vi snart göra en omförflyttning, syrummet börja till bredden fyllas.

Barnens lek avbröts och nattningen gick i en raslig fart. Myset sov innan klockan slog sju.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar