lördag 20 september 2014

Lektema.....




Utomhus häng ;)


Morgonpromenad på berget utan barn, lyxigt att kunna gå i sitt eget tempo. Jag passade på hemvägen på att mata hästarna med hö och lite morötter.
Jag var hemma igen lagom till vår frukost dejt, fröken flickvän hade fixat med frallor vilket verkligen inte är något vanligt förekommande i palatset.
Vi hade en trevlig sittning och barnen lekte fantastiskt i hop. En dag hemma från dagis gör susen för lekande barn.


Vi fortsatte på temat lek och körde till Randys lekland. Två timmars fartfylld lek var precis lagom.
Inom Ekohallen för diverse bra att ha sen vidare hem igen.
En seneftermiddag i trädgården var en härlig avslutning på denna lekiga dag.
Dom små rullade sej i gräset, lekte i sandlådan och i lekstugan.
Dom plågade kamphundarna en stund med att ha dom kopplade, men lite ödmjukhet följde i form av borstning av päls.
Jag stoppade hundleken med att det väntade ännu en promenad för grabbarna på berget.
Tjejerna drog in för att börja göra pizza. Mollie frågade varför vi skulle ha hemlagad mat. Mitt svar blev.
-Det har vi ju alltid.
-Nämen jag menar ju pizzan. Och där hade hon ju rätt för det var nog första gången vi gjorde pizza.


Vi hade en intressant diskussion vid middagsbordet angående fredasgodiset.
Äter man inte upp maten blir det inget godis. Dom enkla reglerna har vi.
Fröken bonus sa att hon inte behövde göra de hos den andra föräldern. Om det är någon sanning i det vet jag inte. Men responsen var noll från oss om att det skulle gå hem i det Jockarpska palatset ;)

Teamarbete....


Nattningen gick i en raslig fart och vidare blev det häng i soffan.


Jockarp.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar