fredag 12 september 2014

Öronvärk.....

Kattkammning ;)


Fortsatt arbete i projektet och för dagen stod det riskworkshop på agendan.
Myset fick lift med fröken flickvän till stan och till dagis. Lämningen gick toppen vilket är glädjande.
Sittningen på jobbet var både lättsam och allvarsamt, upplägget var bra och jag tycker att vi var grymt effektiva. Grupparbete fram till lunchen och diskussion efter.
Jag blir glad och väldigt nöjd när jag är med på dessa sittningar, alla se det som väldigt viktigt.
Jag skulle kunna tänka mej att det på mindre företag bara är en enkel axelryckning åt allt detta som vi jobbar stenhårt med just nu. Japp jag är stolt över firman.

På eftermiddagen var tanken att jag skulle få en genomgång över min tänkta anställning och framtid på bruket, men ett samtal från dagis ändrade drastiskt på det.
Informationen som nådde mej från en av mysets fröknar var att hon hade ont i örat. Jag vet att hon är en liten tuffing som sällan gnäller utan anledning så mötet med personalavdelningen ställdes in av mej och jag satt i bilen på fem röda.
Hon var ute när jag kom och när hon fick syn på mej kom hon med gråten i halsen springandes mot mej. Hon berättade att det gjorde ont och att hon inte hade ätit något mellis. Oj då, riktigt allvarligt ;)
Vi kramades en stund sen hoppade vi in i bilen och körde till vårdcentralen.
Jag funderade lite på om anledningen till öronvärken kunde hänga i hop med vår mystid i badhuset dagen innan.
Vi hade i alla fall tur på vårdcentralen, vi fick komma in på direkten och det utan tidsbeställning. Gilla på det.
Öronen undersöktes men det syntes inget vilket givetvis var glädjande.
Vi bestämde att om det inte var bättre till i dag och om hon fick feber så skulle vi återkomma.

Smärtan kom stötvis under kvällen men hon vägrar smärtlindring. Jag gav henne alternativen och det var att antingen ha ont i örat eller ta lite alvedon, hon valde alltså smärtan. Envis som mor sin ;)

Glassbilen tutade och det hörde vi, vi stoppade den och köpte glass och med det piggnade hon till.
Men en timme senare sov hon i soffan i min famn.
Jag bar in henne och stoppade om henne i sängen, hon såg så liten ut min lilla tjej.
Sömnen varade inte så länge, en kvart senare vaknade hon och hade fruktansvärt ont. Vi försökte med  alla knep att få i henne lite medicin men det var stopp.
Fröken flickvän kom på att Mollie hade låtsats att actimel drickyoggi var medicin så hon drog in till stan och köpte detta. Under tiden tröstade jag mitt lilla mys så gott jag kunde. Hon drack upp den lilla flaskan i ett visps och i den låg en liten upplöst tablett och den gjorde susen.
Hon sov sen som en stock. Skönt.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar