söndag 21 september 2014

Party....

Håll grytan kokande.....


Datorhaveri resulterade i att jag lastade in tre barn och körde till Karlshamn för att investera i en ny.
Fröken flickvän var och tränade så vi fick vackert klara oss själva och självklart gjorde vi det.
Det tog mej mindre än fem minuter att fixa en ny dator. Alla tjejerna hängde snällt med och följde mej som den ledare av flocken jag var ;)

Vi dumpade dator i bilen och gick in på gula M:et, dom beställde själva vad dom skulle ha vilket jag tycker är bra. Dom börjar bli stora nu så enklare saker fixar dom lätt själva om dom bara vill.
Hem och lite bus på studsmattan medans jag fixade med datorn.
Efter det började förberedelserna för kvällens festligheter.
Tjejerna skulle lägga på duk, duka, plocka blommor, och skriva bordsplacering. Det var så himla roligt att se dom när dom jobbade på mot samma mål.
Och nog tusan blev det fint.

Vi for iväg för att ta ett pass på simskolan. Lärarna var lika opedagogiska denna gången vilket resulterade i att myset vägrade att gå i vattnet.
Just då var jag mer än nöjd över mitt beslut om att sätta de bägge små på kö i en annan simskola. Det gjorde jag innan vi började på denna skolan, jag var själaglad över att vi fick komma med i dessa grupperna. Jag trodde inte att vi skulle behöva byta men det ser ut som att det är just det vi ska göra.

Kvällen blev fantastisk trevlig, många avhopp i sista minuten gjorde att vi inte blev så många som det först var tänkt.
Sorgligast var det för tjejerna som fixat så fint inför tillställningen.
Personligen tycket ja att det var en lagom samling, nu hängde jag med i samtalen och det var lättare att greppa om allt gammalt som hänt i vänskapskretsen.
Barnen hade en mycket fin afton och lekte superfint. Myset hoppade inte i säng fören närmare tio tiden.
Hon somnade förstås utschasat bums.


Så fint dom gjorde....


Nu är det dags för en löptävling, sämre uppladdning har jag knappast haft, men jag litar i detta fall på min rutin och vädret är helt optimalt för mej :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar