lördag 4 oktober 2014

Familjedag.....

De hittas lekplatser överallt :)


Kan man njuta ska man njuta. Jag är bäst på just det. Oftast i alla fall.
Dagen kickades igång med en tallrik gröt och en kopp kaffe. En promenad på ett dimmigt berg följde sen.
Hem och lämna hundarna och ihoppning av löparskor.
Formen finslipas just nu och jag plågade mej rejält och det med ett leende på läpparna.
Först angrep jag en kompis till mördabacken, den är inte lika brant men den är längre, långt lidande liksom. Vidare gick det nerför i en vansinning fart. Farten stoppades upp av min kära mördabacke och hjärnan gick på helvarv. Jag trimmade kroppen med skallen och jag bara älskade det.
Huvudet var på och så också benen.
Det fanns inget stopp någonstans.
Jag antar att det beror på att jag hade ett hysteriskt tufft lopp i helgen. Allt kändes liksom lättare än det ;)

Shoppingtur :)


Tillpiffning och hela gänget for till stan, lite lekparkshäng sen drog vi vidare.
Kristianstad var målet och museet.
En mycket god vän till fröken flickvän jobbar där med att servera underbar mat. Jag valde buffén och myset valde svampsoppa. Buffén var toppen och mysets soppa var enastående god. När alla var nöjda gick vi upp en trappa och lekte lite i drakborgen.
Livet är enkelt minsann.

Inom Ekohallen för inköp av råttgift och fredagsgodis. Julpyntet var nu framme, helt galet i mitt tycke.
Mormor som kommit hem från Amerika kom på besök en sväng. Myset har nu en ny garderob. Tack för det.
Fröken flickvän tog ett träningspass medans jag och tjejerna lagade en god middag. Dom små formligen välte i sej av den smarriga middagen. Lite mys i soffan sen var det nattning.

Sten, sax och påse......


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar