söndag 12 oktober 2014

Mat, mat, mat.....

Smarrig förrätt :)


Med en liten förkylning som visar sej genom en brännande, svidande hals så fick planen om en halvmara läggas på is.
Med en kropp som för övrigt var pigg så tog jag mej en liten tur på en halv mil. Den startade vid sju på morgonen och inom en halvtimme var jag hemma igen. Rundan gick utan mina kompressionskläder. Märklig känsla. Nu kände jag min stjärt röra sej igen, den har varit helt still, allt har suttit på sin plats med mina komprimerade brallor. Vilken skillnad.
Jag tänkte att jag skulle köra utan ett tag för att när det sen är dags för loppet trycka ihop kroppen och ge den en extra liten puff :)

Duschen och packning av grillsaker sen bar det av mot Ryssbergsstugan på fyrhjulingen.
Fröken flickvän tog bilen för hon hade ett ärende till syaffären efter utövandet med grillen.
Tre par med barn träffades vid stugan och det blev en mycket trevlig grillstund.
Mollie åt friskt som vanligt och mellan korvarna fick gungan sej en tur.

Vi körde hem, vi blev ovänner, vi blev vänner, vi tvättade bilarna och vi körde och tankade bägge två.
En intressant eftermiddag med min dotter alltså. Jag lämnade av henne hos kusinerna för lek, tanken var att hon skulle vara där en timme. Nästan tre timmar senare kom hon hem nöjd och glad efter lek med sina favoriter.
Fröken flickvän hade styrat med tre rätters middagen och vi fick för dagen äta de två rätterna utan barn, den tredje hann hon med ;)
Det var ovanligt för oss och vi flinade lite åt hur det kunde bli så. Att vi fick en middag tillsammans utan myset, lite romantiskt bara sådär liksom. Fröken flickvän drack vin och jag slog minsann till med en öl. Det tillhör inte vanligheterna det inte. Vi hade till och med klätt upp oss lite. Det gäller att hitta guldkornen, dom som skiljer fest från vardagen.

Myset somnade i raketfart efter att sagan lästs och godnattpussen givits.
Ingen teve eller padda för hennes del. Jag tror jag har hittat receptet nu ;)
Det var en underbar dag som bums åker ner i braigalådan.

Huvudrätt ;)


Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar