torsdag 13 november 2014

Blivande författare?

Sykort....


Dagarna består av jobb vilket är normalt i många hem, dock har det inte varit vana i vår familj särskilt länge.
Jag håller på att vänja mej vid dagtidstjänstgöringen, det går hyfsat, jag ser många fördelar. Jag har samma lön som förut, jag är hemma varje, kväll/natt och helg. Det har jag inte varit på 20 år.
Och det är himmelriket att få natta myset varje kväll.

Nackdelarna just nu är tillgängligheten på ljusa timmar utanför brukets grindar. Dom är få dom dagarna jag jobbar och det är tufft att få ihop träningen med familjelivet.
Det är så få timmar som dom små är hemma och vakna, när dom somnat är det beckmörkt ute vilket försvårar träningen. Jobbigt.

Myset var på gympa och då passade jag på att i mörkret ta att intervallpass på idrottsplatsen i stan. Ljuset var svagt men det funkade ändå ganska bra.
Jag tuffade på några varv med intervaller var 400 meter, det kändes lagom.
Jag tröttnade på varvkörandet så jag drog ut på stan och hade fartövningar mellan lyktstolparna. Jag var pigg och fräsch.
Det var jag inte dagen efter. Intervallträning är grymt effektivt för att få kroppen att smärtsamt visa upp vilka muskler som är i dålig träning. Jag var öm och stel.
Detta är nu min nya ide till träning. Mer tråkig/jobbig/slitsam intervallträning, något pass back och något underbart härligt långpass.

Myset har levererat på dagis dom sista dagarna, hon har sytt klart sin fina duk och även ett sykort där det stod Mollie på är nu klart och hemlevererat. Hon älskar verkligen att sy och pyssla. Hon är så mycket inte jag i dom lägena. Jag undrar just om donatorn har samma intressen som myset eller vad kan detta komma ifrån? ;)
Det är just nu även mycket skrivande. Namnet Mollie skrivs nog hundra gånger om dagen av lilla fröken. Även långa meningar ska skrivas och där kommer jag in i bilden.
Jag ska skriva först och myset skriver efter. Det kan vara allt i från "grattis på födelsedagen" till "här ska man gå på tårna"
Kusinernas är ett par favoriter, så bläcket formar ofta även deras namn. Det gäller att uppmuntra detta och verkligen hjälpa och stötta när andan för skrivning kommer över henne. En blivande författare i familjen kanske ;)


Hej träning....

Jockarp.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar