måndag 10 november 2014

Julmarknad.....

;) Vi träffade tomten....


Efter att alla måsten styrts upp hoppade vi in i bilen och for till Huseby och dess julmarknad.
Det var en helt perfekt dag, lite lagom med folk sådär.
Vi köpte must, kött och ost.
Det vi provsmakade kan jag inte rabbla upp för det var nämligen allt som kom i vår väg.
Mollie var på lite småtykigt humör, antagligen var hon lite sliten efter festligheterna dagen innan och priset ska ju betalas.

Hon blev lite mildare när vi kom till polkagristillverkningen, det var intressant för både liten och stor. Vi var på plats ett par timmar sen vände vi hemåt igen. Man får ju inte överdriva julemyset så tidigt på året.
Hemma bjöds det på en delikat måltid av godsaker vi köpt, så himla gott.

Myset vågade sej upp hon med ;)


Kvällen gick i de socialastecken, en liten firning av far. Jag firade min pappa, myset firade morfar och morbror.
Självklart skänkte jag donatorn en extra tanke denna dag.
Vi åt en gemensam måltid och efterrätten trycktes ner i min redan sprängfyllda mage.
Myset busade med sina stackars kusiner, dom har det inte lätt med sin lilla kusin. Hon för och dom följer, skulle något annat ske blir det liv i luckan ;)
Det är en väldig tur att dom är så pass stora och rediga så dom förstår sej på ett litet trotsigt mys.
Dom lekte kurragömma och den leken måste ligga på mysets förstaplats vad det gäller lekar just nu. Det kurragöms varje dag.

Vi vinkade av alla gästena och myset hoppade i säng. Efter bokläsningen sa hon.
- mamma, i morgon efter vi har kommit hem så kan vi väl pyssla.
Självklart sa jag men sov nu.
Hon nöjde sej med svaret och återgick till att pilla i mitt hår, vilket hon gjorde tills hon somnade.



Kusin bus :)
Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar