lördag 20 december 2014

Kontroll......

Gottegrisar :)


Vi har nu varit på fyraårskontroll av ett litet mys.
Vikt 18 pannor längd 106 cm. Full syn och ingen hörsel.
Vid frågan om hon kunde rita en flicka glodde hon bara som om vi vore helt bakom flötet. I stället sa hon;
- Jag ska rita en häst, sen gjorde hon det.
Det var sköterskans första häst genom tiderna.
Hörslen ja, den var inte bra, förmodligen hänger det ihop med förkylningen och öronen hade en del vax på fel ställe.
Revaxör skulle råda bot på det problemet så det var vi och införskaffade.
Vi fick en ny tid för en ny undersökning och då hoppas jag att det är andra svar på proven.

En vända till bibblan, myset lånade ett tiotal och jag lånade två böcker, en om löpning och en om Aten. Det är snart dags för en liten utflykt igen och jag vet hur viktigt det är att vara påläst i ämnet.

Myset bokade tid med morfar, dom skulle köra traktor och dom skulle skörda det sista i trädgårdslandet.
Medan dom pysslade med det drog jag och fröken flickvän till Kristianstad för lite julmys.
Vi strosade hand i hand och vi gick på restaurang och åt mat. Sötsuget blev tufft så in på det fina cafét Duvander fick det bli.
Det var så himla mysigt att sitta där med en kopp och bara småprata lite.
Vi köpte några små klappar och sen bar det hemåt igen.
Mollie skulle tvunget laga soppa på sina skördade grönsaker. Det blev faktiskt ganska gott trots att det plockades upp den 19 december.

Ett problem med personal på bruket resulterade i att jag fick gästspela på fredagsnatten. Det är ruggit bra betalt så det var inte så svårt beslut som skulle fattas.
Jag jobbade och myset fick revaxör i örat. Här snackar vi fredagsmys ;)

Kokar soppa på en spik :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar