fredag 16 januari 2015

MAMMA....

Liten bagare...


Ett litet mys kom in på morgonen och kröp ner under mitt täcke, det är helt underbart. Dessa lata mornar när dagen är helt oplanerad. Vi låg och pratade om kanelstänger, ett fullständigt normalt samtalsämne när man är fyra år.
Gröten åkte ner till frukost och här märktes det tydligt att jag inte varit hemma på frukost dom senaste dagarna.
Ordet Mamma användes i varje mening och det höll i sej hela dagen.
Mamma jag ska lägga denna på mitt rum, mamma jag ska gå på toa, mamma vad är det som piper, mamma ska vi baka, mamma vill du läsa, mamma vill du måla med mej, mamma ska vi spela ett spel, mamma den är på fem. Mamma den är snart färdig, mamma jag ska skicka ett meddelande till mormor, mamma var trycker man  när man ska skicka meddelande, mamma vilken glass vill du ha? mamma vill du gå ut, mamma vill du se på Backyardigans, Mamma här är min halsduk.
Jag älska ordet mamma men när det användes hela tiden är det lätt att enbart fokusera på det och då går det lätt överstyr i huvudet. Jag var väldigt trött på ordet MAMMA.


Bröllopsbestyr ;)


Vi bakade en morotskaka och vi spelade spel. Dubbel sats pannkakor levererades och självklart vad det ett mys som skulle provsmaka.
Sigge kom på besök och bröllopsplanerna sattes i gång. Vi ska gifta oss löd informationen.

Jag skrev en insändare till tidningen som jag sände iväg, intresset var stort så istället för en insändare ska det bli en artikel i ämnet cykelbana till dom norra kommundelarna. Bra där Leonora. Skam den som ger sej.

Min nya mp3 spelare kom med posten och med det började det planeras vad som skulle läggas in på den. De ska vara minst 4 timmar med den perfekta maraton musiken. Ingen lätt nöt att knäcka så därför styrde vi kosan mot min brors hus.
Kusinerna var i toppform så vi hade en riktig trevlig stund med mellis och pianospel.

Middagen lagades och de sista inför vår tur till Kebnekaise bokades. En effektiv stund alltså :)

Plink, plink...


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar