fredag 30 januari 2015

Otrohet och ultraljud...

Fixar allt själv :)


Min dotter kommer gråtandes hem från dagis. När jag frågar vad som hänt säger hon hulkande att alla andra barn ska gå på teater nästkommande dag. Hon skulle vara ledig och trodde sej missa det.
Det hon inte visste var att jag tidigare på dagen fått ett mail från dagis där det stod att lediga barn vad välkomna på teatern. Vi hade andra planer och teatern passade obra in i dom planerna. Men vi fick omorganisera i programmet.

Jag hade en sjukhustid för ett nytt ultraljud av buken klockan tio och teatern skulle vara till tio. Mormor fick skjutsa myset fram och tillbaka till teatern och fröken flickvän som hade ärende till Kristianstad fick köra mej.
Ultraljudet gick fint och jag ansågs ha en perfekt kropp för att undersökas med ultraljud, resultatet blev att en elev fick testundersöka mej efter att den ordinarie undersökningen var avklarad. Jag flinade lite och erbjöd min kropp för vidare studier i utbildningen ;)
Myset och mormor kom för att hämta mej och när det skett tog vi självklart en vända till Duvander. Lyxig brunch för mej jag som tvingats till fasta innan undersökningen.

Vi har haft ytterligare dagar fria från datorer och teve. Detta leder till mycket intressanta samtal. Vi avverkade bland annat synen på otrohet. Förlåta eller förlåtas. Att ligga tätt intill varandra och prata om ämnen som man inte vanligtvis samtalar om gör att man kommer närmre varandra. Vi älskar dessa dagar och båda ser dom som viktiga och vi är snabba med att byta dagar om det inte passar in.
Våra dagar utan cybervärlden är alltså guld värda.

Eftermiddagen bjöd på städning av huset, myset hjälpte självklart till med moppen. Lite roligheter efter städningen blev det. Ny lera levererades, färgen blev lila och Mollie blandade karamellfärgerna själv.
Vi spelade lite Bamseyatzy tills vi blev oense, sen övergick vi och titta på Djungeldjuret Hugo. Trevligt program och väldigt spännande.

Funderingarna vid nattningen var:
- Mamma, varför föddes inte vi samtidigt?
Ja, vad svara man sin dotter på det?




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar