lördag 31 januari 2015

Vad gör jag?

Vardag.....


Vi hade ett mycket givande möte, det kändes bra och nu har vi något nytt att sätta tänderna i.
Jag gillar dagar som för projektet framåt och jag gillar när jag kommer framåt. Win win liksom.
Min far frågade mej vad jag gör på jobbet och det är minsann inte det lättaste att förklara. Ja, vad gör jag egentligen?
Som det är nu har jag två roller, den ena är att upprätthålla någon form av ordning och reda skyddsmässigt på min gamla arbetsplats.
Den andra rollen är att på ett fritt och gärna rätt sätt hitta problem och risker på det nya bygget. Det som inte byggts än. Problemen ska helst återgärdas innan dom uppkommer. Ett spännande jobb med andra ord.
Jag vet inte om han blev så mycket klokare av min förklaring, men det var det bästa jag kunde åstadkomma för tillfället ;)

Jag bytte om till mina löpkläder och lämnade bruket. Min bror dumpade mej i Pukavik så att jag fick springa den sista milen hem. Löpningen kändes mycket bra och jag låg på en hyffsad tid.
Myset hade blivit hämtad av mormor från dagis så jag sprang inom och kollade av statusen. Hon var inte redo för hemfärd än, leken var inte färdig lekt.
Jag gick hem och möttes av en skönhet som numera finns i mitt liv. Fröken flickvän skulle på festligheter så hon var tillpiffad och såg väldigt bra ut.

Jag tog en dusch sen for vi mot stan, jag lämnade av fröken flickvän och med mej hem tog jag hämtemat.
Myset var trött när jag kom med maten men hon piggnade på sej efter några tuggor.
Hon hade en teaterföreställning för oss innan det var dags att ta sej hem till palatset.
Vi hamnade i soffan framför lille Hugo en stund men nattningen kom snabbt.
En sidas räkning i nya räkneboken sen var hon själv nere för räkning.
Det hade varit en tuff dag.
Ensam kröp jag upp i soffan och hade lite kvalitetstid med min bok.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar