söndag 22 februari 2015

Lekland....



Mollie sov till halv åtta, jag fick väcka henne så att inte kvällen skulle bli allt för sen. Hon var på sitt vanliga myshumör innan frukost. Sitta i knäet och småprata med mamma det är melodin det.
Min gamla löparkompis kom på besök, det är sällan vi ses och formen var inte allt för bra, vi gick en promenad på berget. Vi upplevde gamla minnen, vi gick rundan som vi gick första gången. Då när snön låg meter högt och min pappa skottat en runda på 4 km till oss så vi skulle kunna komma ut med barnvagnarna. I går var det annorlunda, vi gick helt utan barn.
Vi hade behövt gått i flera timmar för att avrapportera allt som sker i våra liv, super skönt att bara gå och blurra om livet. Jag tror på livslång vänskap i det fallet och det känns mer än bra.
Väl hemma i palatset luktade det av nybakat. Myset och fröken flickvän hade fixat kladdkakemuffins.

Fikan avslutades och vi körde mot leklandet Randys i Kristianstad. Det blev en fadäs på första åket och Mollie slog sej rejält på kinden. Lite kärlek och tröst från sin mamma och hon var på banan igen. Lite tårar massa svett och en glass. Det var den eftermiddagen de.
Middag intogs på gula M:et sen bar det hem mot byn igen.



Vi hjälpte morfar att köra lite gödsel, myset är inblandad i det mesta som händer på gården vilket jag tycker är bra.
Lite häng i soffan sen var den lördagen till ända för en liten Vilhelmsson på fyra år.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar