fredag 24 april 2015

Balans....



Vardag igen, med massa nya minnen. Självklart var det kul att komma till jobbet och prata om loppet och om den fantastiska tiden. Malligt sa jag att jag var super nöjd. Vi pratade givetvis också om alla andra upplevelser jag fått med mej från staden.
Jobbet i sej har förflutit fint. Planering för den kommande resan har varit i full gång. Taxin kommer och hämta mej i den okristliga tiden 04,40 det är det två fingra i halsen på. Klök.
Men innan dess väntar ledighet med min dotter.

Vi har hunnit bamsegympa och ridskola oss denna veckan. På gympan var det full gång med förberedelserna för gympauppvisningen. Barnen satte den planerade banan perfekt.
På ridskolan fick Mollie den busiga lilla hästen Mulle. Vi gillar honom trots att han busat och sprungit iväg med en liten ryttare i full fart. Jag håller honom i ett herrans tukt och förmaning. Han har inte en chans med några dumheter.
För dagen var det hoppning på schemat och Mulle gillar det. Han hoppar på riktigt och i ett språng höll myset på att trilla av. Vi klarade oss precis från det. Pust.

Vi har myst mycket, det behövs när vi haft dagar i från varandra. På bamsegympan släppte hon mej inte en sekund, helst ville hon varit innanför skinnet på mej. Hon har kommit varje morgon för att gosa ner sej i min säng. Ord som jag vill mysa med dej mamma, jag älskar dej och du är bäst mamma har jag fått höra dom senaste dagarna.
Min uppfattning är att det kan vara bra att vara åtskilda ibland. Uppskattningen av att åter ses blir total.



Idag ska vi ha besök av en firma som ska lämna offert på att renovera ett par badrum i palatset. Det ska bli roligt men förmodligen väldigt dyrt....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar