måndag 13 april 2015

Harv och sådd....


De är så mycket kärlek....


Det första ord min dotter sa när hon kröp upp i min famn på söndagsmorgonen var.
- Jag älskar dej mamma.
Den dagen kunde man räkna ut att den skulle blir bra.

Efter morgonmys och frukost klädde vi på oss oömma kläder och gick iväg mot trädgårdslandet. Vi gödslade det och vi harvade det. Därefter började själva frösättandet. Sallad, lök, ärtor, morötter både gula och orange, räddisor och luktärtor for ner i den luckrade jorden.
Mollie älskade det och hon var så nöjd efter sådden. För att minimera risken för att kamphundarna skulle gräva upp odlingarna fick morfar sätta staket runt landet.
Självklart blev det kaffe i södeläge när allt var klart.

Myset och jag fortsatte sen med penséerna och det blev vårigt i hela palatset. Fröken flickvän kom hem efter sin tripp i storstan och vi hade en lugn eftermiddag.
Jag tog en liten löptur och badade med myset. Efter det städade vi och drack kaffe med svärmor. Man hinner mycket när man sätter fart även om tempot är lugnt. Skönt.

Mollie tog en eftermiddagsvända till morfar för att han skulle slippa vara ensam när mormor är på semester.
Dom kom tillbaka i samlad trupp när det nalkades mat. Vi hann med en vända muminyatsy till mysets stora glädje. Morfar var bra på spelet och myset skrev poäng. Det kändes stabilt ;)

Vi rev av två böcker till nattningen och jag förklarade för henne hur dom närmaste dagarna såg ut. Det är bra med förberedelse, speciellt när jag ska resa bort. Jag vill att hon ska veta och ha koll.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar