söndag 26 april 2015

Måla,måla....



Vi har fortsatt dagarna med att hänga ihop jag och myset. Hon hjälpte mej att tvätta bilen men efter ett missöde med att hennes klänning råkade bli lite våt på armen tackade hon för sej. Jag fick fortsätta gno själv.
Det där med att måla, jag tror varje gång att hon växt till sej och att hon klarar hantera det där med frihet under ansvar. Att hon helt enkelt klara att ha färger och en pensel. Varje gång går jag bet.
Vad är det som gör det att man bara måste blanda alla färgerna och man bara måste kladda ner hela kroppen med färg. Varför?
Jag blir så innerligt trött och då framförallt trött på mej själv som är så dum så jag går på detta varje gång.
Jag vet inte hur många gånger som jag gått ner med färgerna i soptunnan och förbannat min godtrohet. För dagen slängde jag in alltihop i pannan i stället. Ombyte liksom.



Efter detta fullständiga nederlag gick myset nytvättad om händer, armar och fötter in i sitt rum och burrade ner sej under täcket.
Jag gick och la mej bredvid henne, supermysigt att bara ligga där och lyssna på hennes andetag en stund.

Efter vilan tog vi en tur till affären, vi åt mjukglass och köpte blommor. I blombutiken fick jag reda på ett och annat som inte kommit till min kännedom. Myset Vilhelmsson har tydligt gått och blivit kär, kärleken är besvarad och det från blomsterflickans son. Hoppla hoppla här händer det grejer. Vi flinade lite åt det och jag blev lovad att Mollies blivande svärmor skulle fixa blommorna till bröllopet ;)
Vi pratade lite om kär och kärlek när vi gick ut från butiken. Mollie hade inte riktigt bestämt sej om hon skulle bli kär i en kille eller tjej. Sunt tycker ju självklart jag.
Det blev alltså en intressant stund.





Kusinerna kom på besök och vi spelade lite spel. Mollie förlorade men hon tog det mycket bra vilket var glädjande, hon är ju annars lite van vid att få som hon vill när hon och kusinerna är ihop. Hon är ju minst.
Det var mysigt att spela ihop både gammal och ung. En fin eftermiddag.

På kvällen tog vi ut cyklarna och tog en tur bort till byns lekplats. Vi hade kaffe med oss som slank ner medan myset lekte. Vi tog en tur in i min barndoms skog. Minnena öste över mej. underbara minnen.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar