lördag 25 april 2015

Vitsippor....



En dag med ordet mamma ekande i huvudet. 2000 gånger under gårdags dygnet är ingen överdrift. Jag älskar det ordet men ibland blir det lite väl bra.
Och vad ville då dottern sin mamma. Ja det var en salig blandning det och många gånger tror jag att det berodde på att hon helt enkelt bara ville forma ord i sin mun. Hon lilla fröken Vilhelmsson hade en riktig pratdag.

En tur in till fröken flickväns jobb för att avlämna en termos kaffe, serviceteamet ryckte alltså ut. När vi ändå var i stan tog vi en tur till bibblan och som väl är så är det inte så hårt längre med att man måste vara tyst där. Vi pratade lite med bibliotekarien som till lika är mamma till en av mysets dagiskompisar.
Vi lånade några böcker och sen drog vi oss tillbaka till Jockarp igen.


Badrumskillen kom på besök och efter lite övervägande lutar det nu åt att vi totalrenoverar alla badrummen i palatset. Lika bra att ta alla löd resonemanget.
Frågan är bara om alla tre tas på samma gång, eller om vi tar dom i tur och ordning, om inte så är det väl hej hej utedass som gäller ;) ja vi får väl se. Det ska bli väldigt roligt i alla fall om än lite småmeckande för att lösa fem personers behov utan toa och bad.

Eftermiddagen bjöd på en vända på berget. Det är helt underljuvligt just nu. Vitsippor i drivor vilket vi njöt av. En bamse bukett plockades och dom luktade himmelskt.
Suget efter stigspringandet var enormt. Jag längtar så tills jag har ryssbergets grusstigar under sulorna, solen i ögonen och musik i öronen. Vila är bra och även om längtan just då och där var stor så vet jag vad kroppen behöver, (ett par dar till iaf)

Vi gick upp till min bror och där tog leken fart, studsmattan höll den yngre generationen i gång ett par timmar, vi äldre vi satt i söderläge och drack kaffe och pratade om livet.
Myset passade på att gunga lite och det syntes att hon hade en ypperligt fin dag.

Fröken flickvän skulle på festligheter på kvällen så myset och jag agerade chaffis. Jag frågade om hon ville ha lite fredagsgodis medans vi ändå var på tur. Hon tackade nej och informerade om att hon ville ha glass i stället. Vi drog hem och med en tallrik glass i knäet kröp vi upp i soffan och bara myste. En helt perfekt avslutning på en mycket fin dag.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar