måndag 4 maj 2015

Älskade vår....

Full blom på mitt älskade bäraträd.....


Livet var så grymt enkelt att leva. Detta har jag väntat på länge.
Klockan åtta gick jag ut för att köra lite ved innan lite hästbestyr skulle till att ske. Två minuter senare var jag inne igen, inne för att byta om till småbyxor. Dom små byxorna satt sen på hela dagen fast i olika skepnader. Jag hade jobba shorts jag hade löpar shorts och jag hade lite mer civila shorts på mej.
När allt var fixat med hästarna tog jag en kopp kaffe i trädgården till ljudet av skrattade och lekande barn.
Efter det njöt jag av en löptur på 8 kilometer. Därifrån parkerade jag mej svettig i en stol i söderläge på altanen och där satt jag nöjt en bra stund.
Barn och hundar lekte fint ihop. Kusinerna kom på besök och hela dagen var en enda stor njutning.
Snacka om att fylla på energin.


Självklart en glass i solen :

Mysets kusin har fyllt tolv år och det var det dags att fira. Trissen tog på sej sina fina klänningar och sen gick vi upp i byn.
Intaget av frukt, bär och kaka skedde på altanen. Det måste vara helt underbart att fylla år på våren och ha den möjligheten att kunna sitta ute.

Alla var rosiga om kinderna efter en heldag ute och visst att man var lite små trött när kvällen kom, men det gjorde absolut ingenting.
Lättlevt.


Kalasfin....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar