söndag 24 maj 2015

London......

Tillbaka efter några härliga dagar i London som innehöll det mesta.
Allt från, sevärdighetstittning, musikal, blommor och mat.
Vi lämnade byn tidigt och åkte tåget till Danmark. Allt gick fint och vi hade det väldigt mysigt, det kändes semester.
I London tog vi tunnelbanan till vårt fina hotell och därifrån drog vi ut på Londonsgator.
Medans Mollie jagade duvorna på torget så köpte mormor musikal biljetter. Mormor fick gå första kvällen och då hängde myset och jag på hotellet, vi spelade spel och tittade på teve. Hon somnade snabbt, dagen hade varit lång.
Dag två innehöll London eye. Vi hade bra väder och sikten var god, det gick för långsamt enligt min dotter ;)
Vi åkte buss och tog oss ut till Kensington garden och till prinsessan Dianas lekplats som byggdes som minne efter henne.

Utanför Dianas hem...

Kvällen var min. Min alldeles egna kväll och den skulle visa sej bli helt underbar. Jag gick på musikalen miss saigon. Det var det absolut bästa jag någonsin sett i musikal väg. Så sprängfylld med känslor och vacker musik. Tårarna trillade till höger och vänster. Det var så verkligt och så nära. Jag kunde känna det dom ville förmedla och jag kände det starkt. Att det var ett barn med i musikalen som var i samma ålder som Mollie förstärkte nog alltihop.
När tårarna torkats och applåderna tystnat gick jag ensam hem. Jag andades in storstad och jag njöt.

Chelsea flower show var egentligen anledningen till att vi skulle åka över just nu. Showen varar i fem dagar och besöks av 150.000 människor och ja, det var trångt på vissa ställen.
Det var enastående vackert, blommor i mängder och fina arrangemang. Mollie provade hängmattorna och vi käkade glass. Livet var superenkelt helt enkelt :)

De fanns allt på blomstershowen...

Mina nya backdoorshoes

Flyget hem var försenat i tre timmar så myset fick sova i min famn på flygplatsen. Hemma i byn var vi inte förrän elva på kvällen och vi stupade i säng. En fin resa med höga höjdpunkter. Tack för trippen alla inblandade.

Från London till lantbruksmässa i grannbyn, en trevlig tillställning,  jag surrade med en massa folk och myset åt korv. Hem en snabb vända sen väntade ytterligare utfärd. Lund Pride gick av stapeln och vi skulle dit för att träffa vänner och visa upp vår stolthet. Mollie var på topphumör och lekte med dom anda barnen, vi är många regnbågsfamiljer nu vilket är kanon. Många yngre människor gick i tåget vilket bådar gott för framtiden. Att yngre människor vågar komma ut tidigt och inte gömma sej gläder mej oerhört.
Vi åt en gemensam Grekisk middag. Hej tzatziki.
Det blev ännu en sen hemfärd. Mollie kollade på bananer i pyjamas i bilen och fröken flickvän och jag lyssnade på mitt gamla sommarprat från radion. Det var första gången jag hörde det och det var riktigt bra ;)