tisdag 30 juni 2015

Bilder redo....

Myser med sin lilla hund ;)


Måndag morgon och jag var tjock i huvudet när jag vaknade. Ögonen var små och det kändes som i ungdomens dagar, då när man var ute på krogen till sena timmen och ölen flödat. Hua, just den biten kändes fint att veta att den inte stämde. En viss oro kände jag, för svullen har jag varit en gång innan och det var ingen rolig historia det inte.
Ett par koppar kaffe när jag kom till kontoret fixade till mej något.

Jag kämpade på och hade några mycket intressanta samtal på luren, jag passad även på att gå ut i "verkligheten" under förmiddagen för att lära mej lite nya saker som kan vara bara att känna till. En av fördelarna att jobba på ett stort företag är just det att man kan hitta mycket saker som redan finns och omvandla det till något bra på sin egen avdelning, detta hände mej en vanlig seg måndag. Det i sin tur gjorde mej upprymd.

Ett möte under eftermiddagen med min stora kärlek i projektet, risklistan. Jag har utformat den själv och jag är sjukt nöjd med enkelheten och storheten i listan. Ett grymt bra hjälpmedel.
Vid genomgången blev det en del annat snack och taket var väldigt väldigt högt.

Myset blev upphämtad tidigt på dagis och mormor och hon hade gått på cafe och ätit glass. Dom är riktiga lyxlirare de där bägge.
När jag kom för att hämta henne började vi plocka jordgubbar, dessa verkade aldrig vilja ta slut. En överfull bunke senare gick vi hem och på släptåget hade vi dom bägge kusinerna. Dom gästade oss vid middagsbordet och Mollie spelade över fullständigt. En konflikt (vilket inte är så vanligt länge) utspelade sej i palatset.
Ordningen återställdes och vi fick en trevlig stund tillsammans.

Kvällen blev sen och vi pysslade med lite fotografering inför den kommande smådjursutställningen.
Nattningen gick snabbt efter bokstunden och jag fastnade i soffan en stund.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar