måndag 24 augusti 2015

Damen.....

Hur kul som helst :)


Jag har en tanke som börjat snurra lite fortare i skallen dom senaste dagarna, den tanken ägnade jag mej åt en hel del under min söndagslöpning. Jag drog i väg tidigt på morgonen och det gick uppför dom första fem kilometrarna, de var en härlig känsla när det tog emot lite. Jag har mest sprungit smårundor den sista tiden så en tur som slutade på 14 km tillhör nu en långtur. Känslan var fantastisk när jag kom hem och eftersvettningen tog vid. Den känslan när alla små porer är vidöppna och det bara forsar svett av en, den är speciell den känslan. Så gött.

Mollie började packa inför sin tripp till mormor och morfar. Hon ska spendera veckan där medan jag åker i väg på ännu ett äventyr. Dags för förverkling ;)
Innan dagen var slut hade hon packat tre påsar med kläder, spel och även en burk mat fick flytta in på undantaget.
Hon ser fram emot sin flytt oerhört. Det är så spännande, det var de sista hon sa till mej på kvällen efter att sagan var läst.

Eftermiddagen var vigd åt att hälsa på vänner som precis blivit föräldrar till en liten gosse. Det är sällan vi ses så givetvis var det extra mysigt när vi väl kunde drabba samman allihopa. Vi bjöds på smarrig fika och barnen lekte fint ihop. Efter ett par timmar sa vi hejdå och jag kände en tillfredsställelse över besöket. Ibland ges det energi och ibland tas det. Detta var ett ges ögonblick.

Kvällen bestod sen enbart till förberedelser inför vår tripp. Om allt går som vi vill så kommer vi att stå uppe på Sveriges tak på tisdag eftermiddag och förhoppningsvis se 9% av vårt fantastiska land. Det pirrar i hela kroppen. Min dröm håller på att besannas.

Damen i skärt :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar