fredag 7 augusti 2015

Goda utsikter....


Man är inte stor.....


Vi startade upp dagen tidigt vilket har funkat fint hela veckan. Glad är jag för det. Jag lämnade myset på dagis hos den nya fröken, hon verkar trevlig och myset gillar henne. Jag drog vidare till bruket till en dag som skulle bli annorlunda.
Att det blev kanon väder brukar ju kunna reta många som jobbar men mej retade det inte allt för mycket. Jag gjorde det bästa av dagen och det var att hålla mej igång och ha utomhus aktiviteter.

Jag var nere på nybygget och gick en liten tur med arbetskamrater som inte varit där. Alltid kul att visa vad vi gör.
Vi gick upp på taket som mäter virka 25 meter över marken. Efter det fick vi en snilleblixt och det var att vi skulle toppa skorstenen. Enligt information jag fick så ska den vara cirka 110 meter hög. Det var lite små spänt när vi färdades upp i en superliten hiss. Jag mindes inte att den var så liten men så var det tio år sen jag var uppe i skorstenen senast.
Vi fascinerades av utsikten en stund och vi kikade på omgivningen och på de olika byggnaderna på bruket. Vi konstaterade att vi jobbar på en mycket vacker plats med stor frihet och god gemenskap. Många viktiga parametrar alltså.

Myset hämtade av mormor för att få en förkortad dagisdag, skönt för henne.
Jag hämtade henne på undantaget och vi begav oss hem för att packa ner kvällsmaten. Vi lastade in hela gänget och körde mot Jämshög och Valhall med sitt ätterstup.
Det är en helt fantastisk vacker plats om än lite skrämmande, skrönan säger att dom förr i värden slängde ner gamla och sjuka över stupet vilka gick en säker död till mötes.
Ännu längre tillbaka i tiden sas det att Orlunden som sjön heter användes som badkar till jättarna. Historia är det alltså gott om på platsen.
Barnen lekte och hade supermysigt medan vi grillad korven.
Kaffe och en liten kaka till efterätt hade vi med oss och lagom till de kom svärfar förbi. Även han tyckte att platsen var fin.
Vi packade in våra små gryn i bilen och dom var lite småtrötta efter utfärden men dom höll ut så att nattningen kunde ske i sängen på Månsagården.

Efter nattningen roade fröken flickvän och jag oss med att kolla på fjällvandringsklipp. Det börjar närma sej och förväntningarna är stora på vår kommande resa.


Sveriges natur levererar....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar