tisdag 11 augusti 2015

Tummen upp för middagsmiljön...

Kvällsmat....


Måndag morgon och nu äntligen börjar mina arbetskamrater trilla in. Nu saknas det bara ett par stycken sen är styrkan fulltaligt.
Det blev en mycket intressant dag på jobbet, förmiddagen började med en offertgenomgång och efter den väntade det besök på Karlskronas reningsverk. Nu vet jag betydligt mer om vad som händer med vårt kroppsliga avfall. Det mest spektakulära på stället var att varje år planterades det in mört fisk i bassängerna för att få ordning på alla fluglarver, detta var ett snilledrag för mörten skötte det tydligen kanon.
Vi begav oss hem och väl hemma så avslutades arbetsdagen.

Myset hämtades av fröken flickvän och vi kom hem till palatset samtidigt. En plan hade utarbetats och det var att köpa thaimat och ta med oss till ett ställe som heter fiskabacken, ett ställe jag aldrig varit vid, jag såg det som märkligt med tanke på min ålder.



Vi slog oss ner och vi åt som om vi aldrig sett mat tidigare, det var himmelskt gott. Vi såg ut mot havet och på alla fiskar som hoppade upp i ytan för att mumsa mygg.
Efter maten drog myset av sej alla kläderna och sprang ut i vattnet, hon träffade på en kille i hennes ålder och dom lekte en stund. Vi tog kaffe på en bänk och kikade på dom när dom lekte och dök efter fisk.
Det var en helt perfekt måndagskväll. Så enkel och så underljuvlig.

Vi tog en liten tur med bilen i stugområdet och kollade på stugor och hus. Jag fick ett infall att köra och kolla in en träkoja som en jobbarkompis till mej byggt så det gjorde vi. Kojan har sju våningar och är 22 meter hög, jag blev väldigt imponerad faktiskt. Han är en grym byggare.

Hem och nattning av mys och sen skulle dagens alla intryck smältas. Ännu en toppendag till ända. Lättlevt.



LN Tower....
Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar