lördag 17 oktober 2015

Avslappnat......

Kvällen.....


Tre glas vin och fyra tjejer med samma efternamn drog igång på fredagskvällen med projekt bygga garderob på nya toaletten.
Jag satt på toastolen och snaskade godis ur en stor skål.
Det var väldigt intensivt, mycket skratt och det fanns utrymme för en och annan liten truddelutt mellan spikandet och skruvandet. Det var supermysigt.

Vad som gjorde min fredagskväll ännu bättre var vetskapen om att Winnerbäck äntligen satt sej ner för att skriva ett nytt album, med det så levererade han en ny låt. Jag har inte lyssnat in mej helt på den men den låter schysst det lilla jag hört.

Natten har varit lugn jag har sluppit att ligga vaken och fundera vilket har varit skönt. Morgonen blev skön den med.
Myset vaknade tidig och fixade med morgonbestyren sen slog hon sej ner i soffan under en filt.
Jag återgick till sängen och fröken flickvän. Jag tände lampan, där låg vi sen och bara tittade på varandra och njöt av att inte behöva åka till jobbet. Vi småpratade lite om dom senaste dagarna och om framtiden, en viktig stund som vi båda var glada över att vi fick. Så välbehövlig.
Halv åtta var alla vakna så då masade vi oss upp för att ta tag i dagen.

Huset tömdes på folk och bara myset och jag blev kvar, vi satt nära varandra i soffan och filosoferade och planerade vår dag.
En enkel skön morgon.
Känslan av min morgon ;)


Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar