söndag 25 oktober 2015

En dag med myset....

Sommar har blivit höst...



Jag hämtade in kamphundarna och lätt dom hoppa på myset i hennes säng.
God morgon typ. Hon fnittrade och vände och vred på sej när Sigge anföll henne. Det är underbart att se glädjen när dom båda möts.
Hundarna var hungriga så vi snabbade på morgonmyset och skynda fram till matskålarna.

Jag lämnade huset när det ljusnat och angrep mördabacken, det var ren skär kärlek, ingen löpning har skett av anledningar som kurs och arbete. På fastande mage och kanske lite för mycket godsaker innanför västen de senaste dagarna så var det tungt uppför, men det är ju det som är meningen ;)

Fröken flickvän drog på träning när jag kom hem och för myset och mej väntade hundpromenad i ett underljuvligt höstväder. Berget är som en vacker tavla just nu. Varje färg som finns avspeglar sej där. Helt otroligt. Och under promenaden såg jag allt det där som jag inte haft tid att se dom senaste veckorna. Jag samlade kraft där på stigen.

När vi var på väg hem passade vi på att mata hästarna med lite godsaker, myset hjälpte glatt till.
Hemma i borgen startade vi upp köttbullsbestyren. Smet gjordes, det rullades, det stektes och det åts. Hiskliga mängder.
Betyget från myset blev.
- Godare än mormors.
Det ser jag som full pott. Jag är en grym kock helt klart.



Stolt som en tupp......


Vi vinkade av fröken flickvän som skulle på en tripp. Ensamma hemma passade vi på att dra till stan och till bibblan. Det var minibio och pyssel. Myset gjorde ett spöke och vi lånade en massa nya böcker. När vi gick förbi en hylla så såg jag min egen bok står där. Stort är väl ordet som passar in bäst på det.

Vi stack inom cafét och köpte med oss ett par smörbullar hem som vi festade loss på. Så jobbar vi ;)
Myset älskar och pyssla och inför hennes kalas så ska inbjudningar skickas ut. Detta la vi stora delar av eftermiddagen till. Vi tog en cykeltur efter avslutande inbjudningskortsskrivning. Korten skulle delas ut. Alla skulle ha en egen inbjudan så till min brors hus följde det med fyra kuvert innehållande inbjudning till mysets femårs kalas.

Cykel hem och taco lagades. Myset skar gurkan och salladen, själv fixade jag med köttfärsen. Det blev en stillsam middag då det bara var myset och jag till bords.

En blivande femåring.....


Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar