måndag 23 november 2015

Min femåring....

En glad femåring.


Vi började med sång för den lilla femåringen. Hon fick välja sången och det blev en på engelska. Hon är noga min lilla tjej.
Hon blåste ut ljuset, öppnade sitt paket och åt upp sin kanelbulle.
I paketet var det ett pysselset. Det började pysslas direkt och det levererades både armband och örhänge, imponerande.
Jag fixade med frukosten och vi åt tillsammans och pratade om dagen.

Pysseltagen......


Lite snö hade landat på palatsets baksida, de skulle myset kolla och känna på. Det blåste kraftigt och det var iskallt.
Jag gick in igen, jag ogillar kyla.

Vi hämtade upp kusinen och körde mot Kristianstad, det var myset som satt agendan och vi skulle till Randiz. Det var en mysig stund. Kidsen lekte och jag satt med näsan över en bok. Då och då la jag handen på fröken flickväns kropp och njöt av att beröra.

Efter busandet var det gula M:ets tur att få besök. Vi åt friskt och myset fick en orange ballong.
Hon blev väldigt glad.
Inom Ekohallen för att investera i smågodis till pinjatan som ska angripas på kalaset. Vi proppade den full. Väl avvägt.
Vi hälsade på mormor och morfar och myset fick en paket även där. Ett par nya vinterstövlar. Jag älskar när man förenar nytta med nöje. Hon var super mallig över sina stövlar, hon tog på dom och hade dom på sej inomhus ;)

Middagen hade även den bestämts av myset. Tacos blev födelsedagsmiddagen. Hon gjorde nästan allt själv, hon rev ost, hackade gurka och sallad, hon dukade och hon hällde upp mjölk.
Jag blev djupt imponerad.

Vid nattningen slog det mej att vi faktiskt överlevt fem år tillsammans. Fem tuffa, ljuva och helt underbara år. Jag är så innerligt tacksam för min lilla dotter.

Bollhavet......

Snörace.....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar