lördag 7 november 2015

Nya sulor.....




Internet när det är som bäst. Jag köpte mej ett par nya skor en kväll och i veckan kom dom hem till stan. Namnet är de samma på skon men det känns som skon fått sej en upplyftning. Vikten var något mer när jag vägde och jämförde dom på köksvågen men jag antar att det beror på att mina gamla har lite mindre gummi kvar på sulorna.
Idag ska jag köra min test runda på berget och jag hoppas att dom kan bli mina nya vapendragare. Att vi ska bli de teamet som spränger nya gränser.

Myset hade en långdag på dagis, när jag kom insläntandes satt hon i hörnan och lyssnade på saga, helt underbart att se. Det där med böcker går jag igång på bums och jag är mer än tacksam över att även Mollie har det intresset.
Hon släppte förvisso sagostunden direkt när hon såg sin mamma.

Fredagskvällen blev väldigt behaglig. Två damer som drack vin och tre barn som roade sej själva i soffans hörn.
Jag drack kaffe och åt på tok för mycket av blandningen som stod på bordet.
Samtalen var varierande och timmarna flög fram. Det var supermysigt.
Jag agerade lift till vår vän efter att myset somnat klockan tio. Det tillhör inte vanligheterna att hon är vaken så länge, men är det begivenheter i palatset så är det ;)

Hemkommen efter körning i mjölk (dimma) hoppade jag i lopplådan direkt och slocknad.
Ner i braiga lådan med den dagen. Pang.



Idag väntar julmarknad på Huseby bruk. Jag vet en som ser framemot det väldigt. Här ska provsmakas ;)

Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar