söndag 22 november 2015

Trail och spel.....



Jag har utsatt mej för fruktansvärd fysisk ansträngning dom gånger jag stått på startlinjen till mina marathon, men jag funderar på om inte gårdagens lopp slog rekord i trötthet.
Jag lämnade palatset vid nio och begav mej till Bockeboda för att springa ett traillopp på 25 kilometer.
Jag sprang på stigar uppför och nerför, jag hoppade över vattenfyllda diken och över stenar. Kroppen tog stryk av allt fokuserande på stigen, det var snabba fötter som gällde.
Jag kroknade och gick upp på stigen som kallades för tre toppar, den ena toppen var brant, den andra var brantare och den tredje var fruktansvärd.
Graderna låg på 0 och jag frös stora delar av loppet, kinderna och läpparna var helt isiga.
Buljongen efter loppet smakade himmelsk. Gosse vad gott det var med värmen som strålade ner genom halsen och vidare till magen.




Eftersom jag var så sliten hoppade jag in i bilen direkt och begav mej hemåt.
Fröken flickvän tappade upp ett hett bad och myset schamponera mej, det var precis den omvårdnaden jag behövde. Efter att jag vält ner en pizza i magen började jag bli som vanligt, men det tog minsann tid.
Under pizza intaget fick jag ett medelande från en som också sprungit loppet, han informerade mej om att jag vunnit en starplats på Ekotrail. Gött för den hade jag precis börjat planera in att jag skulle springa. Fråga är bara om jag pallar 47 km i skog och mark i och kring Brösaps backar.

Kvällen spenderade jag först i syrummet med fröken flickvän syendes med Myset som hantlangare. Ett par nya vantar beställde lilla fröken. Så himla mysigt att se dom jobba ihop ;)

Annars har dagarna mest handlat om spel. Fredagskvällen bestod av mys hos kusinerna och en massa olika spel, det var inomhus kubb och fia med knuff. Hemma i palatset drog vi till med yatzy och steka ägg spelet. Super mysigt.

Idag ska dagen handla om att mysa med min dotter, det är hennes önskan som gäller idag. Så är det när man fyller fem år ;)




Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar