lördag 9 januari 2016

Kyckling....

Pang på att...


En kylig morgon och myset och jag drog till skalbaggen. Sista dagen på skalbaggen och den skulle bli kort, mormor hämtade efter middag. Skönt för myset.
Själv körde jag till jobbet och det flöt på fint, protokoll skrevs och rundturerna i bygget blev täta. De snöade friskt vilket ledde till extra jobb i form av halkbekämpning.

Eftermiddagen var lugnare och vi ansåg oss faktiskt ha tid till att sätta oss ner gemensamt och dricka en kopp kaffe.
Samtalen tog fart och mycket handlade om sommaren och aktiviteter som lämpar sej bäste dom varma månaderna. Det var lite märklig känsla och prata om bad och picknick när snön yrde utanför fönstret.
Jag fick liten nya tips och idéer på utflykts mål, dessa skrev jag snabbt ner i telefonen, gott att ta fram när idetorkan råder.

Jag jobbade full dag och blev upphämtade av tre tjejer som var på bettet. Det var dags för ännu en bowlingmatch.
Denna gången var dom små mest intresserade av att sortera bowlingkloten mellan sina slag, sockersöta givetvis.

När bowlingen var avgjord stod middagen på bordet, vilken service. Småtjejerna tog pyttipanna och fröken flickvän och jag satte tänderna i en väldigt god kycklingsallad.
På tal om kyckling så hade fröken flickvän tidigare under dagen varit och hämtat 15 kilo kyckling hos en gammal klasskompis till mej. Så nu är minsann kyl och frys fylld.
Det lutar åt att det blir en härlig gryta idag där en av delarna är kyckling ;)




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar