söndag 10 januari 2016

Snölöpning......



Att ligga i sängen lördagmorgon och lyssna på ett par tjejer i rummet bredvid fullt upptagna med att spela spel är underbart. Jag smålog åt deras småpratande och till slut kunde jag inte hejda mej, jag ville se hur mysigt dom hade det.
Dom hade fixat själva med att ordna ett bord och extra stol. Underbart att se. Jag älskar kreativitet.

Fröken flickvän drog på träning och jag blev hemma med trissen. Vi tog det lite chill under morgontimmen. Mollie gick ut i snövädret för att köra ensilage med morfar i traktorn, vi andra blev kvar inne i den goa värmen.

För att kunna genomföra dagens löpning fick jag köra in till stan och angripa cykelbanorna. Alla var inte skottade men många var det och det gick superbra att springa, ett par halkningar som jag inte fokuserade så mycket på.
Jag tog en sväng utom golfbanan och där stötte jag ihop med ett par skidåkare, det såg härligt ut.
Rundan slutade på 12 km och det var mycket bra tempo, jag blev faktiskt förvånad ;) snölöpning verkar vara min grej det.

Hem och lunchen lagadest, en helt underljuvlig kycklingcurrygryta och ris vältes ner efter löppasset. De mesta smakar bra efter ett kyligt pass men denna kommer lätt in på tio i topp listan.
Jag åt en tallrik till lite senare på dagen och den var minst lika god då.

Vi fortsatte med att kasta ut julen 2015, nu fick det vara nog. Myset hjälpte till med plundrandet och med sopandet av barr, det blev en del som släppte innan vi kom ut med granen. Stjärnorna i fönstret lyftes ner dom med. Allt puts väck.

På eftermiddagen fick jag agera ren. Jag drog myset i pulkan upp i by, hon flinade med hela ansiktet när jag sladdade med henne.
Inom kusinernas en tur och där hann vi med en match fia med knuff. Segraren för dagen var jag. Yes.

Lite mer spelande när vi kom hem sen landade vi i soffan och programmet Andys dinusarurie äventyr. Super mysigt och super lugnt. En härlig dag helt enkelt.




Pang ner i braigalådan med den lördagen.

Jockarp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar