lördag 27 februari 2016

Sovtrubbel.....



Hon har inte varit sitt vanliga jag lilla myset, nätterna har varit oroliga och hon har bett mej att smeka hennes panna när jag kommit till hennes säng. Självklart har jag gjort det, men efter elfte gången samma natt är man lite sliten, sen kan man ju plussa på att myset somnar men inte jag.
Detta resulterade att fröken flickvän en morgon startade dagen i sängen med orden;
- Vi måste prata.
Jag ogillar dessa tre små ord, för det första så brukar det vara allvarligt och för det andra tycker jag att vi är grymma på att prata om allt.
Jag svarade att jag inte ville prata men var redo att lyssna.
Hon sa med sträng och underljuvlig röst;
- Du måste ligga still på nätterna om du inte kan sova, jag flinade lite och pussade henne på kinden.
Jag försöker sa jag men det kliar i hela kroppen.
Jag hoppade upp och började dagen med att mysa och pussa myset hej då sen drog jag till bruket.
Viktiga möten avlöste varandra och dagen gick som vanligt snabbt.

Mormor hämtade myset vid middag på dagis för att gå på bio, hon var lite sliten men hon ville gå.
När filmen nästan var slut gav hon upp och bad mormor att köra henne hem, hon somnade på soffan och låg där till jag kom hem och tog upp och kramade henne.
Seg och sur blev resultatet av den väckningen, det tog tid innan hon piggnade på sej. Vi körde hem och började göra muffins, vidare kom fröken flickvän hem och det skulle förberedas för trerätters middagen. Myset valde förrätt, jag huvudrätt och fröken flickvän fick äran att bestämma efterätten.

En salig blandning, men ack så god, jag hoppade dock över efterrätten, det finns en botten även i en fattig som det bruka heta ;)
En mysig middag blev det i alla fall.

Kvällen avslutades med en bok under näsan, en bok om löpning och kroppen givetvis.

Mysets förrätt :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar