onsdag 23 mars 2016

Bonnpermis...

Min lilla påskkärring ;)


En något lugnare dag på jobbet vilket jag var väldigt glad över. En dag då man hann ta en kopp kaffe mitt på dagen helt spontant.
Myset skulle ha påskfest på dagis så det var väldigt noga med klädvalet. Hon vaknade tidigt och berättade att hon var spänd av förväntan, jag kan inget annat göra än att le när hon berättar om sina känslor inför något som inte tillhör vanligheterna. Jag är glad över att hon berättar för mej, jag ser det som viktigt.

Festen hade gått bra och mormor hämtade hem henne redan vid mellis. Det blir en ljuvlig vecka för min dotter. Hon lämnas av fröken flickvän innan frukost och hämtas runt mellis av mormor, kan man ha det bättre? Och på torsdag tänker jag ta bonnpermis och köra hem vid middagstid. Lyxigt värre.

Jag tog en liten löptur på 12 km den gick rysligt fort, förvånansvärt fort. Det bordar gott inför mitt nästa lopp, det är inte länge kvar nu. 1 April lättar vi mot Paris och det ska bli helt underbart att möta våren och springa ett marathon med 55000 andra lirare.
Att vi planerat in en tur till disneyland gör ju inte besöket mindre trist precis. Det ser vi fram emot stor som liten.
Den enda som inte ser fram emot denna tur är nog min chef, men han får vackert bita ihop ;)


Favorit i repris...


Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar