fredag 4 mars 2016

Lånat....

Nybadad...


Jag hämtade upp mitt mys på dagis, hon var i full gång med att slå in en paket, hennes kusin fyller år i månaden och förberedelserna är så klart i full gång.
Vi packade med oss sakerna och drog ner på stan, en dagis väninna ska ha kalas till helgen så henne var vi tvungna att fixa något kul till.
Fröken flickvän arbetade fackligt så vi tittade inom och sa hej på vägen till leksaksaffären. Hon blev överlycklig av att se sin tjej i dörrhålet och lika glad blev jag, myset var den som inte var nöjd, hon ville till leksaksaffären fortast möjligt.

Vi handlade och for hem, maten börjades lagas, det blev ett hiskligt liv innan den äntligen stod på bordet redo för förtäring. Tystnaden la sej över palatset när maten stoppades i munnen, tack för det.

Ingen av oss skulle träna så det blev en lite annorlunda afton. I stället tog vi och åt lite gott på kvällen och samtal om framtiden som var viktiga togs upp.

På jobbet har det varit lite speciella dagar, det har handlat mestadels av pappersarbete i olika former. Det är roligt att dagarna ser olika ut, väldigt olika men det är något stressande att inte räcka till. Chefen får hjälpa till att prioritera min tid vilket är skönt.

Bilen har varit på besiktning och den passerade igenom utan anmärkning, tokigt vore väl annars med en så pass ny kärra. Skönt var det i alla fall.

Och så har det hänt ännu en gång. Det ringde en person till mej och ville prata om mina privata lån. Jag lät honom hållas en stund då han berättade hur bra hans firma var och att han ville hjälpa mej med mina lån. När han babblat på i fem minuter så frågade jag hur han visste att jag hade lån.
Det visst han inte. Bra sa jag för jag har nämligen inga lån, alltså heller inga lån som mister hjälpsam skulle kunna hjälpa mej med.
Då svarade han, har du inget hus lån, inget bil lån, inget tevelån? Ingenting på avbetalning? Nä serru det har jag inte sa jag.
Vad skönt sa killen i andra änden sen hörde jag ett klick i luren.

Jag funderade lite på killen och hans jobb och i det ögonblicket var jag väldigt tacksam över min tjänst på bruket.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar