lördag 12 mars 2016

Ledig.....



Jag tog fritt under fredagen. Anledningen var först och främst att jag skulle på samtal på dagis gällande mitt mys.
Redan klockan sju var jag ute och tog en löp tur på 12km, en bra start på dagen och det var en behaglig tur.
Gemensam frukost med familjen var lyxigt.
Vi gjorde oss ordning och lämnade byn för lite stadsaktiviteter.

Samtalet gick bra och Mollie var mäkta stolt när hon satt med oss och pratade om hur hon har det och hur hon tror att hon kommer att få det i skolan. Det var intressant att höra hennes utlägg.

Vi tackade för oss och körde mot vårdcentralen, vi hade ett litet uppdrag. Det hade tydligen även morfar för han tittade fram bakom en vägg när han hörde oss. Det var lite oväntat att träffas där.

Vidare körde vi till bibblan och bytte böcker. Jag har en bok som ska komma in som jag väntat på i flera veckor, det gör det ju inte mindre spännande att få den i sin hand.
Vi lånade en hög och var nöjda med det.
En träff med mormor på ett café och kaffet slank ner. Där skildes sen våra vägar, jag skulle till frissan och myset och mormor for hem.
Jag tog ett rejält klipp, säkert ett kilo lättare, vilket var behövligt.

Jag åkte hem och tog en kaffe på altanen i ett underljuvligt vårväder med fröken flickvän Det var väldigt lättlevt.
Myset roade sej med en målarbok. Härligt.

Vi tog en cykeltur och efter den blev vi sugna på att studsa studsmatta så det var bara att kavla upp ärmarna och installera den på palatsets baksida. Det hoppades ända tills det var dags att börja skala potatis till middagen.
Vi hjälptes åt och maten blev supergod.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar