tisdag 8 mars 2016

Sjukhuset.....



En tidig morgon då hela familjen skulle lämnas av mej. Vi började med fröken flickvän, hon lämnades hos svärmor för vidare färd till sjukhuset och operation.
Myset och jag fortsatte sen och lämnade av en efter en och slutligen var det bara vi två kvar. Vi kom lite sent till Tusenfotingen men det gjorde inget. Flextid ja tack.
Jag hann med en snabb kopp kaffe på jobbet sen väntade en hektisk dag.

Myset blev hämtad på dagis av morfar, han fick rycka ut när mormor jobbade och jag skulle till sjukhuset och hälsa på fröken flickvän.
Vidare skulle myset på gympa och morfar skulle sätta upp håret på myset, det gick inget vidare trots att han gått på scouterna. En mamma till ett annat litet barn fick hjälpa till med håruppsättningen.

Själv körde jag alltså till sjukhuset, jag mötte en pigg flickvän som drömde sej tillbaka till sövningen, det ska tydligen vara en angenäm upplevelse.
Hon satt och åt när jag stövlade in på rummet, soppan var inget vidare men jag hade med mej en massa godsaker så det gick ingen nöd på henne och oss ;)
Jag hade med mej en liten extra överraskning, vilket blev uppskattat. En slottsvistelse är ju aldrig fel.

Vi pratade lite och pussades och kramades sen var det dags för mej att köra hem och ta hand om min lilla dotter.
Hon och morfar hade lagat middag och tallrikarna var slickade när jag kom hem.

Vi hängde lite i soffan tillsammans sen var det nattning.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar