lördag 30 april 2016

Fredagsmys......

Vad månne det bli?


Ännu en hektisk vecka har nått helgen. Det flyter på bra och vi kommer framåt även om vi ibland tar ett steg bakåt på jobbet.
Kvällarna har inte blivit allt för sena och jag har varit hemma i vettig tid ett par dagar.

Myset har varit på gympa, hon har cyklat. Promenerat med hundarna och busat.
Höjdpunkten på hennes vecka var nog ändå när dom på dagis skulle försöka att hålla Sverige rent, skräpplockardagen.
Hon har pratat om den dagen som om hon skulle på ett tivoli.
När vi på morgonen körde till dagis så sa hon förväntansfullt:
-  Detta är den bästa dagen på dagis på hela året.
Jag flinade och njöt av mitt lilla pyre.

Fredagseftermiddag och klippning stod på agendan.
Jag flexade ut tidigt och drog till frissan, myset var redan på plats. Hon löste fin fem fel och klippningen gick fint. Hon tog bara topparna, hennes plan är att hon ska ha lika långt hår som sin mamma. Vi får väl se det, hon tröttar kanske innan.

Kvällen med kärleken och det var verkligen behövligt. Bara vi två.
Jag mötte fröken flickvän i badrummet efter att jag lämnat av myset på undantaget, hon var bedårande vacker i sin klänning.
Vi for till Karlshamn och till en restaurang. På restaurangen utspelades en teater och gåtan på det mord som skedde skulle besökarna lösa.
Mellan akterna serverades det underbart god mat och dryck.
Min bordsdam blev under kvällen bara vackrare och vackrare, jag hade stora problem att hålla ögonen i från henne.
Lite miljöombyte gör susen för förhållandet ;)
Mordet löstes och efter fyra timmar vände vi hem mot byn igen. Inga barn hemma vilket var väldigt ovanligt och mysigt. Vi tände lite ljus och njöt ännu mer av varandra. Jag somnade efter midnatt lycklig i fröken flickväns famn.
En helt perfekt kväll.

Lättlevt.

Konstnärs affären :)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar