tisdag 24 maj 2016

Mara 7....

Mitt lilla sockertroll...

Lördag middag och vi hoppar på tåget och åker över sundet. Nummerlappen skulle hämtas ut. Lappen till mitt sjunde marathon.
Vi fixade det lätt efter lite trubbel med att hitta rätt väg, men vi hade god tid på oss.
Vidare tog vi bussen ner mot nyhamn. Underbart ställe med en hög puls för dagen. Vi stannade till på en restaurang och åt lite Dansk delikatess i form av smörgåsar ;)
En glass passade utmärkt i det varma vädret. Så underbart mysigt och romantiskt att bara strosa runt hand i hand och titta på folk.

Framåt kvällen åkte vi över sundet igen och tog in på ett hotell som min kära vän ordnat till oss. Väldigt special price for us. Tack för det.
En sväng upp runt lilla torg och vidare till ännu en restaurang. Tapas stod på menyn. Sex rätter, vin till fröken flickvän och vatten till mej.
Promenad till hotell och hopp i bingen.

Söndag morgon och uppladdningen bestod av en lätt frukost och två resorb. Väskan packades och vi begav oss.
Köpenhamn marathon, start 09,30 i småbyxor och lilltröja. Det var helt rätt klädval. Helst hade jag villat springa helt naken. Det var fruktansvärt varmt stora delar av loppet och vinden blåste kraftigt mot och med.
Detta lopp rankar jag bland dom tuffaste hittils. Värmen höll på att knäcka mej redan vid 18 km och då brukar jag normalt njuta som mest.
Vid 39 km fick jag en kick av att pussa på fröken flickvän som stod och hejade från ett café, hon bjöd mej på puss och lypsyl.

Lycklig som en lärka tog jag mej alltså i mål ännu en gång. Efter en spya i en golvbrunn, några klappar på ryggen och frågan om ur jag mådde piggnade jag på mej och lyckade hitta fröken flickvän i myllret av människor. Vi strosade sen vidare och pratade om loppet och om vilken härlig helg vi haft.

Tåget hem till mitt lilla mys som hängt med mormor och morfar. Hon hade hunnit gå på restaurang, varit på marknad och köpt en superstor ballong helt själv. Hon hade badat och cyklat.
Jag hade köpt en ny pysselbok till henne och den angrep vi bums efter att tänderna borstats. Vi låg i hennes säng och småpratade om fin fem fel och prick till prick.
Hon somnade i min famn efter orden om att vi älskar varandra.

Själv somnade jag trött och lycklig efter en ostbricka i fröken flickväns famn.
Vilken helg.

Den smakade bra den sjunde medaljen :)