lördag 21 maj 2016

Skolan....

Nya favvospelet...



Min dotter åkte till skola för första gången. Det var stort. När jag ringde och frågade henne hur det var hann hon inte ens säga hej innan hon började berätta om allt som skett på skolan. Helt underbart att höra henne redogöra för hur rummen såg ut, till och med toaletterna har hon nu koll på.

Jag lämnade jobbet tidigt just för att jag förstod att det varit lite anspänningar för henne på skolan. Hon var spänd, förväntansfull och lite nervös.
Jag hämtade upp henne på tusenfotingen och jag fick ta del av en massa bilder från dagen. Hon berättade att hon kände barnen och rabblade namn jag inte hade koll på. Hon hade gjort en teckning och så länge det finns papper och penna är mitt mys nöjd ;)
Vi lämnade dagis och körde och köpte glass. Vädret var inte det bästa så vi satte oss och åt i bilen. När glassen var slut körde vi till Bromölla och gick på teater. Pappa kapsyl som blev jagad av en dinosaurier. Super trevligt och det var massa av glada barn och vuxna.
Sång och musik i förtiofem minuter.

Vi hade en konflikt under kvällen. Jag var inte dummare än att jag förstod att min dotter var trött efter dagen och med det lite extra känslig. Men regler är regler vare sej man är pigg eller trött.
Det hela slutade i alla fall med att vi satt tätt ihop i soffan och myste i tysthet.

Jag har jobbat mycket även denna veckan men nu under lite mer ordnade former vilket gör betydligt enklare för hela familjen.
Fröken flickvän och myset fick äta trerätters middag utan mej under fredagen, just på grund av mitt jobb.
Dom hade haft en mysig kväll med middag och frisörlekar. Tyvärr hann jag inte hem till nattningen av min dotter men lite  mysande med fröken flickvän hann jag i alla fall med ;)




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar