torsdag 2 juni 2016

Lättlevt....

Min lilla vita get :)


Imponerad och stolt. Ja självklart. Det var trivselkväll på mysets dagis och alla sexåringarna skulle spela teater. Petter och hans fyra getter, Mollie var det vita geten och hon var sockersöt.
Hon trodde innan att hon skulle bli blyg, men av det såg jag inget. Barnen på Tusenfotingen levererade även skönsång. Så himla duktiga. Där har fröknarna gjort ett toppen jobb.

Vi fikade på en filt i ett underbart sommarväder och vi pratade med dom andra barnen och deras föräldrar. En helt perfekt och skönt avslappnande kväll.
Myset och jag fortsatte sen med våra utomhusaktiviteter i form av att kasta boll till varandra. Halv nio på kvällen gick vi in för att tvätta fötterna och borsta tänderna. Helt underbara kvällar.



Vi fortsatte gårdagen i samma anda. Jag hämtade upp myset och vi tog en tur till glassbåten. Myset tog två kulor, jag tog noll.
Vi körde hem för att ge oss i väg igen, fiskabacken och bad. Vi badade en lång stund och jag träffade på en gammal bekantskap. Så himla roligt att ses.

Myset doppade sej och försökte fånga fisk med håven, när det misslyckades så ville hon gå upp. Hon klädde sej och vi körde ner till Thairetaurangen i stan och köpte med oss lite god mat.
Vi parkerade bilen intill brofästet sen gick vi över till kaninholmen och åt vår middag. Det går inte beskriva vilken lyx och vilken frihet vi just nu lever i.

Hem och lite slapp i soffan innan det var dags att hoppa ner i lopplådan.
Lättlevt.


Nere på havets botten.....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar