lördag 3 september 2016

Läxa....



Testkörning på anläggningen på jobbet krävde sena kvällar och tidiga mornar. Möten som avlöste varandra, flis, bark och slamprover togs ideligen. Det var intensivt. Tiden gick fort men det fanns inte mycket energi över på kvällarna.

Myset har varit i skolan hela veckan och några timmar på fritids, hon har haft det bra och fredagseftermiddagen var höjdpunkten när hon fick en läxa med sej hem.
Läxan bestod av att hon skulle skriva sina namn, för, efter, mellan och smek namn. Hon fixade det galant. Mollie Mimmi Vilhelmsson och Myset. Hon piffade även till det med att måla en bild ;)

Karateträningen var intressant, myset tyckte att det var kul, jag är dock osäker på om hon förstod själva innebörden korrekt. Vi ska testa en gång till sen måste vi bestämma oss för om vi vill gå vidare.
Fredagskvällen blev det åter simskola. Superskoj även denna gången och våra små sälar dök och simmade precis som fröken sa.
Jag tog mej till Bromölla springandes i en ganska hög hastighet, foten vilken jag haft lite problem med sen ultravasan smärtade något men inget allvarligt, värre var det dock under morgonen. Något är fel, vad vet jag inte.
En sak är dock säker och det är att jag har fem veckor till nästa lopp och då är det bäst att jag är på topp. Förvisso är det " bara" ett marathon men ändå.

Vi har slagit till med att köpa ny spis, kyl, frys och diskmaskin. Lika bra att köpa allt på en gång, kostnaden blir hög men det är en engångs summa så det får man ta. Spisen blev den vassaste på marknaden, induktionshäll och varmluftsugn, världen kommer att förändras radikalt från vad vi är vana vid. gjutjärnsplattor hejdå.

Nya spisen :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar