lördag 5 november 2016

Hur mår du?

Hundpromenad...


Ett samtal om gröt kickade igång min dag. Myset kröp upp till mej och in under täcket. Jag frågade vad hon ville ha till frukost och efter det kom en utläggning på tio minuter gällande havregrynsgröt, mannagrynsgröt och tomtegröt. Tänk vilka intressanta ämnen man kan samtala om en fredagsmorgon. Valet föll slutligen på mannagrynsgröt. Bra val.

När man levt tillsammans med andra människor och under den tiden fokuserat helt på att ta del av hur personerna mår, när man har analyserat och samtalat om det dagligen. Från det till att inte veta något om statusen gällande måendet, det kan ibland tära hårt på mej. I går ställde jag i alla fall frågan som fortfarande är väldigt viktig för mej:
- Hur mår du?
Svaret var blandat, bra och dåligt.
Jag önskar att jag vågat be om en utveckling på svaret och kunna analysera om jag kunnat gjort något för att förändra det dåliga. Men där tog jag ett steg tillbaka. Hade jag kunnat gjort något så hade det förmodligen framkommit.

Myset och jag är hundvakt så det var bara att palta på sej och ut i det något grå Novembervädret. Hon skrattade hela rundan och det fortsatte sen hela dagen, jag vet inte vad det var med henne men mysigt var det. Skratt föder skratt så ja, jag skrattade en del jag med. Underljuvligt.

Vi körde in till stan och gjorde lite bankärende, jag samtalade med en vacker gravid kvinna som inte förstod mitt civilstånd alls. Då är vi två blev mitt svar ;) Vi drog vidare till biografen, en helt fantastisk film vid namn trolls. Vi skrattade mycket och det var mycket känslor vilka träffade mej hårt rakt i bröstet ett par gånger. Jag höll om min dotter under stora delen av filmen, så mysigt.

Direkt därifrån till tant N god nyttig fika och sällskapsspel. En toppen eftermiddag. På väg hem fick vi köra inte till stan igen för att köpa mjölk. Efter det tog vi en tur till Lasses kiosk, jag tror inte att jag varit där sen jag var gravid. Helt sjukt när jag tänker på det. När man gick i högstadiet var man där varje vecka.

Kvällen spenderades med min bror med familj, det spelades inomhuskubb så stumparna rök. Mollie var helt tokig. Ett trevligt spel men väldigt vilt :)

Min lille dräng...


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar