torsdag 8 december 2016

Träning och långpass.....

JA, det var ju inte varmt precis...


Helt galet, börjar man jobbet innan 05:30 ja då får man vackert gå till gymmet en timme tidigare. Det var riktigt tidigt men jag var enormt pigg. Intervallträning passar perfekt halv fem på morgonen innan ett 13 timmars pass på jobbet :)
Jag varierade tempot mellan 11-15 km i timmen, ja det gick fort, rysligt fort emellanåt. Härligt.
Jag spatserade i klädd småbyxor till fikarummet och nattskiftet trodde jag hade fått en propp i skallen. Sex minus ute och där kom jag inflygandes med mina schysta spiror utan täckning :) Jag bara flinade och sa god morgon grabbar.

Dusch och det blev heltäckande klädsel, långkallingar, dubbla jackor och jag fick till och med på mej hjälmmössan, den är inte så värst porrig men den är varm och porrig får jag väl vara någon annanstans än på bruket tänker jag :)

Testkörningen fortsatte och det kändes bra, jag hade mycket att göra och jag höll mej sysselsatt, precis vad jag behövde. Jag körde lite maskin och det var längesen sist, jag har faktiskt saknat det lite kände jag.

Avlösning halv sju på kvällen och hemgång, jag älskar att köra bil och jag älskar när det går fort. Humf, onsdagsturen hem på motorvägens gick rysligt fort. Jag är lite av en brottsling på vägarna, men ja som vanligt erkänner jag mina brott, det är bara att fråga mej så svarar jag.
På tal om det så har jag berättat för grabbarna på jobbet hur det gick till på rättegången jag medverkade i för några år sedan. Dom är djupt impade över att jag erkände mitt brott men ändå blev friad. Ja det är en konst att hålla sej till sanningen, erkänna och ändå bli helt fri. (Jag kan det) men någonstans så är det väl ändå rätt. Ärlighet ska väl varar längst.
Ja det är det man kan förvänta sej av mej. 100% ärlighet. Mina ex har fått det från mej och min framtida dam kan förvänta sej detsamma. Jag är sån helt enkelt.

Rak och ärlig det var en sak jag pratade om under ett möte angående min framtida arbetssituation. Jag fick frågan om hur jag skulle vara som chef. Svaret var enkelt. Raka rör, ärlig och rättvis, hur svårt kan det va?
Det blev en bra sittning och det kändes bra att ha dryftat mina tankar. Framtiden är min.

Jag har lyckats att pricka in att få näsblod varje dag under eftermiddags kaffet denna veckan. Detta har givetvis triggats för diskussion, grabbarna tror att det beror på att mitt topplock inte gått på ett tag. Att jag helt enkelt varit för lugn och sansad och att trycket därför måste komma ut någon annan väg. Kan vara så säger jag och stoppar in en pappersbit i näsan från en servett från en förpackning med mumintrollen på.
Extra besvärligt blir det klart när pappret kommer i kontakt med kaffet och suger till sej halva koppen, Gaah man blir ju så trött, och full i skratt :)

Myset Vilhelmsson hade varit i plugget och hon ville inte berätta mer för mej än att dagen hade varit bra. Hon frågade hur min dag var och jag sa det samma, den har varit bra. Då säger hon: Vad bra att vi har haft det likadant fast på olika ställen. Jag log och kramade om henne. Den lilla filosofen.

Ibland har vi lite fest på kneget....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar