söndag 12 mars 2017

Älskade vår....

Jag är så uppvaktad...


En enastående vacker morgon mötte mina ögon klockan 06:00. Solen var på väg upp över Vesan. Ännu en gång slog det mej med en sån kraft att jag rös till. Jockarp är den vackraste platsen på jorden. Jag log och gick och klädde mej för 2,4 mils löpning. Graderna låg kring nollan, men jag lämnade mössan hemma. Jag ville ha vind i mitt hår. Känna våren möta naken hud. Jag var i ett drömskt tillstånd när jag tog mina första löpsteg. Jag kände grusade vägar under mina fötter och det kändes stort, som om jag aldrig varit där innan.
Jag njöt av min tid på berget med musik i öronen. Jag höjde volymen när tonerna av Paul Simons The Sound Of Silence rungade ur högtalarna. En helt fantastisk låt och tolkningen som Disturbed gör är enastående bra. Vilken text, vilken röst, vilken känsla. Det var andra gången jag rös i hela kroppen och klockan var inte ens sju ;)

När jag kom hem åkte arbetskläderna på och vedhögen var ett faktum, myset var på bettet. Hon var grym. Solen vräkte ner på oss så vi fick vackert ta av det ena plagget efter det andra och mej gjorde det inget. Vilken dag. Välkommen vår.



Hon ligger i :)

Sluta lata dej mamma löd order :)


Vi fick besök och en fika i söderläge funkar alltid bra. Jag fick ett kuvert innehållande ett manus. Jag känner mej utvald som får möjligheten att vara bland dom första som får ta del av en högst personlig text. Jag kommer att läsa det med vördnad och öppet sinne. Antagligen kommer jag att behöva analysera och fundera en hel del innan jag smälter storyn och det är just så en bra bok ska vara enligt mej.

Och vad passar bättre en vårdag än att starta grillen. Så himla lättlevt, vi satte oss på altanen tillsammans och gluffsade upp en hel paket korv.
En cykeltur på det. Utomhusaktiviteter hela långa dagen alltså.
Myset hängde med sin kusin och dom gjorde ett fint halsband till mej i form av gem som sattes samman, dom är kreativa.
Dom plockade även en underbar vårbukett till mej, jag är så sjukt bortskämd med att bli uppvaktad med blommor. Älskar blommor.

Mollie var i ett stort behov av ett bad så bad blev det. Jag tog en dusch.
Rena och fina var vi redo för mellofest.

Min icke kaffedrickande vän kom lagom till vi skulle gå till bords. Mollie valde sin mat och jag valde vår mat. Lite spridda skura men alla blev nöjda och mätta.
Mellodifestivalen, ja. Mollie kollade slaviskt, det gjorde inte vi. Nej i stället satte vi oss nära tillsammans i soffan och kollade socialamedier.
En film som jag gjort som sparats av min icke kaffedrickande vän spelades upp ett par gånger och vi skrattade så vi höll på att göra i byxan. Jag tror att den filmsnutten haft stor inverkan på mitt framtida liv, men likväl kunde vi inte sluta skratta. Hysteriskt kul, kan vara så att jag lägger upp den här en dag när jag känner för att glädja min omgivning lite extra mycket ;)

Det blev en sen kväll, men vad gör väl det med det sällskapet.


Så enkelt...
Ja och så idag är det exakt sju år sen min lilla dotter blev till, hur vi ska fira det är oklart i detta nu <3

Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar