söndag 5 mars 2017

Simmärken....

På toppen humör....


Halv sju och jag lämnade palatset springandes, det var frost men skönt, jag drog långt upp på berget där inga hus syntes, jag sprang på små stigar, hoppade över rötter och stenar och jag log. Jag funderade på vad som komma ska. Jag älskar att ha saker planerat och nu är min agenda sprängfylld och det med saker som är utanför min trygghetszon, jag ska kasta loss och kasta mej ut på okänt vatten och jag bara njuter av pirret.
Det är så sjukt mycket jag, jag vet vem jag är och det är en förutsättning för min kommande utmaning.

Jag kom hem sprängfylld av energi, min dotter satt med mormor och löste Sudoku.
Vi gick hem och hon harplar ur sej:
- Jag är kär i en kille mamma!
- Okej.
- Men han är kär i några andra flickor i klassen.
- Jaha.
- Han slutade var kär i mej i vintras.
- Okej hur känns det då, att han inte är kär i dej?
- Det var inte roligt, men nu känns det lite bättre.
Vad säger man om sånt, livet är hårt och det börjar tidigt tydligen ;)

Jag älskar att min dotter delar med sej så självklart av vad hon upplever och känner. Hon får ta del av mina känslor och mitt mående och lika självklart kommer det ur henne som ett rinnande vatten. Skönt.

 


Jag donade lite med tvätten och in kommer min lilla idésprutare med en flöjt och säger:
- Kolla på det här mamma, man kan spela flöjt på ett annat sätt.
In med flöjten i näsan sen drog hon av gubben Noak ;) skojar bara, om gubben Noak. Men hon spelade med näsan, vi flinade och jag frågade henne var hon får allt i från.
- Det bara kommer.

Vi körde till simskolan och Mollie mys Vilhelmsson tog hem sex stycken simmärken. Det blev kostsamt för mamman, men jag kunde inte bry mej mindre faktiskt. Hon var så enormt stolt och jag berättade för henne att jag också var stolt över henne.

En liten väninna kom på besök och jag passade på att tvätta bil och motorcykel. Jag röjde upp i källaren, sotade pannan och förberedde för att få in mer ved i utrymmet.
När jag kom in var målandet ett faktum, jag bara log, orkade inte göra något annat, men det som målats var händer och fötter.
Vi fikade på våfflor och det åts friskt. Trevligt med matglada gäster. Tjejerna började dansa och jag röjde disken.

Lördag kväll och det betydde sångtävling. När programmet var slut frågade Mollie mej om jag visste vilken låt hon skulle rösta på nästa vecka. Ajax sa jag.
Nä du jag ska ju rösta på OWE.
Humf jag trodde hon hade glömt Owe, men icke sa Nicke ;)

Jaha dags igen ;)
Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar