torsdag 27 april 2017

Äckligt pigg.....

Äckligt pigg kl 05:00 på morgonen ;)

Goda vanor är bra och just nu har jag en vana som gör att jag mår förträffligt bra. Jag vaknade supertidigt redan klockan fyra. Jag låg och drog mej en stund, jag funderade lite och jag gick upp. Tankarna spelade mej ett spratt så det var bättre att ge sej ut med sina goda vanor. Löpning i mördabacken, den känslan att starta dagen så gör att jag njuter väldigt. Svetten öste av mej och jag bara log. I det läget funderade jag över att jag levt den mesta tiden av mitt liv utan att springa, hur har jag överlevt? Ja det fattade jag inte.
Tänk att jag aldrig känt att jag inte vill ut och springa. Otroligt.

Jag var rustad för dagen och lite jobb fanns på min agenda. Det gick bra och jag fick mycket gjort. Jag har en sjuk kapacitet när jag väl är igång. Vi la upp resterande jobb i veckan och det känns väldigt bra.

Jag tog mej hem till min dotter som hade befunnit sej i skogen ihop med kamphundarna. Fyra små busar, myset, mormor och fikakorgen. Vilket liv min lilla tjej har. Om jag är född med guldsked i mun så har hon fått en hel slev. Och ja, min dotter ska skämmas bort. Lantliv, kärlek och värme.

Allt annat än varmt var det på eftermiddagen, ännu en hagelskur bjöds vi på, vad är detta för väder, jag bara undrar. Det är helt fantastiskt väder på morgonen sen är det som om det går troll i det.

Vi lagade middag ihop. Klyftpotatis och kyckling. Vi är ett grymt team och med Rolls-Royce spisen är vi helt oslagbara. Vi hade roligt i köket, Mollie ställde äggklockan och hämtade jobbarvantar till mej som hon tyckte att jag skulle använda när jag rörde runt i grytorna. Snacka om att vara utanför den berömda boxen. Mollie har inte heller någon box det är jag helt övertygad om.

Kvällen bestod av att läsa in mej på nästa resmål, det duggar tätt med resor nu och det är bra, denna gången ska jag förvisso leverera några mil i mina sköna asics men lite kulturella inslag och god mat kommer jag att få plats med.

Mollie hade besök av sin lille hund och dom lekte frisör en stund. Dom älskar verkligen varandra, annat var det innan, när hon var liten ville han helst att hon skulle försvinna från jordens yta fortast möjligt.



Dom där två <3



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar