onsdag 12 april 2017

Kolmården?

Glad påsk....


Ännu en underbar morgon och det bjöds på en dejt med fröken mördabacke redan halv sex. Hon är en speciell fröken, inget snack om den saken. Jag besegrade henne lätt, huvudet var fullt av tankar, benen var ruggit pigga, lungorna skötte sej utmärkt och leendet satt som fastklistrat på mina läppar. En bra löptur alltså. När jag vände hemåt och skådade den vackra soluppgången sprang det upp ett rådjur precis intill mej, vem som blev skrajast var nog lite svårt att avgöra. Det är fantastiskt att vara så nära det vilda.

Dusch, kaffe och sköna samtal med vänner. Att skratta är ett väldigt avslappnande och att skratta hysteriskt redan på morgonen gör att man blir pigg och på ett super skönt humör hela dagen. Jag skrattade så tårarna rann. Underbart.

Ett påskägg levererades och dom mängderna med choklad som vältes ner i min mun dom går inte av för hackor. Jag tror att jag snart ska ta en sockeravvänjning. Men jag väntar nog till efter nästa resa. Jag planerar nämligen att äta mängder av Italiensk glass inom en snar framtid ;)

Jag fick ett mycket fint mail från en kvinna som läst reportage om mej i tidning amelia. Hur stort är inte det då?
Fantastiskt roligt att få feedback på mitt liv och på vad jag upplevt. Många med mej ser det som väldigt viktigt att våga prata och belysa saker som är fel. Det är ofta det som gör att samhället utvecklas framåt. Bra.

Jag hämtade upp myset på undantaget. Hon och mormor hade planterat nya jordgubbsplantor och blåbärsbuskar. Det ska bli intressant att få smaka när mognaden är inne.
Från buskarna till badhuset. Det var dags för simlektion. Det gick fint. Hon är trygg i vattnet och hon är väldigt social med både dom andra barnen och med simfröken.
Vi var sist från platsen och det tillhör inte vanligheterna, men vi tog det chill vilket var härligt.

Mollie hade levererar en fantastiskt fin påskkyckling. Jag är så grymt imponerad av hennes talang när det gäller pyssel. Hon är grym.

På kvällen satte vi oss tillsammans med datorn och kollade på Kolmårdens hemsida. Vi har aldrig varit där varken jag eller myset men till sommar ligger parken väldigt risigt till att få besök av fröknarna Vilhelmsson. Det verkar vara en dyr park att besöka och bo i men det kanske det är värt, vad vet jag. Kostar det bara pengar så är det ju faktiskt billigt ;)


Redo...


Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Kolmården har jag försökt ta mig tilm dom senaste 10 åren iaf, men ännu inte blivit av..
    Astrid Lindgrens värld tycker jag också ni får ta och besöka i sommar.. fantastiskt mysigt! /Emma :)

    SvaraRadera
  2. Var på Kolmården för ett par år sedan med mina brorsbarn.
    Vi hade det sjukt kul och mysigt.
    Massa härliga och fina djur att se på och mycket annat smått och gott att göra ��
    Bodde på deras hotell.
    Tycker verkligen att fröknarna Vilhelmsson ska ta och göra Kolmården osäkert i sommar ����
    Ångrar bara en sak med resan och det är att jag inte tog med mig min älskade kamera.
    Följer gärna med och låta kameran hänga med denna gång ��
    Malin

    SvaraRadera