onsdag 17 maj 2017

Brevutlämningen....

Vi hann med en liten gräsare ;)


En intensiv dag väntade mej och det var lika bra att börja som vanligt för att kroppen skulle få lugn.
Löparskor på och Mördabacken angreps. Jag var så full av tankar så jag märkte inte ens att jag sprungit upp för backen. Att en vän ringde samtidigt mitt i backen det gjorde backen ännu enklare. 
Hem och dusch och jag spelade hög musik. Myset hade åkt till stan för att gå till tandläkaren och vidare till skolan, så jag gav järnet på mina Sonos.

Teamet kom och vi drog igång bums med att intervjua och filma mej in action. Det var enkelt, det kändes avslappnat och lugnt.
Linda kom med brevhögen och jag var överväldigad. Hon försökte inte ens dölja högen, hon bar den i sin famn. Jag funderade en sekund över om alla breven verkligen var till mej. Såklart att dom var ;)
Jag blev glad över modet som brevskrivarna visade. Och kanske speciellt till brevskrivare som skickat en film. Jag blir grymt imponerad av starka människor, starka människor som våga berätta för mej att man är nervös inför att skicka en film till mej, det gör mej enormt rörd. Jag tror att detta kommer att bli en helt fantastisk sommar på många sätt.

Mina vänner kom, det är tydligen nytt för i år att alla bönder får ha med sej läsarhjälp och det är bra. Mina vänner började bums med att hjälpa mej och vägleda mej på min resa.
Det är mycket nytt i årets säsong och det tycker jag är bra. Jag får givetvis inte berätta något om det men det är positivt och hjälper oss alla lite längre på traven i vår resa att finna kärleken.

Jag tror att teamet och Linda hade en väldigt enkel dag på jobbet. Vi levererade allihopa och det märktes att vi trivdes och var trygga ihop. Kamerorna är inget jag bryr mej om längre och mina kära vänner var sjukt grymma. Allt klaffade så jag och Mollie kunde lugnt ta oss till simskolan som planerat. Hon hade hängt med morfar under eftermiddagen och dom hade mumsat på jordgubbar, vilket hon var kvick till att berätta för mej. Livsnjutare där.

Simskolan gick bra och middagen lagades. Efter maten fick jag ett samtal från fröken producent, det är en enastående kvinna. Bufflig som få men extremt känslig. Jag gillar det. Vi kör men raka rör och jag vet att vårt samarbete kommer att handla om att ta och ge och med enorm respekt. Med de sagt så är jag väldigt nöjd hur jag behandlas.

Jag pratade med en annan bonde på kvällen och jag skrattade så jag höll på att göra i byxan när han berättade vad han varit med om på sin brevutlämning. Saker kan verkligen bli hur som helst när man har med människor att göra. Det var i alla fall superkul att prata och utbyta erfarenheter även om våra vägar kommer att gå skilda från och med nu.

Jag hade en bra, givande och utvecklande dag.


Hela brudgänget ;)

Jockarp.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar